כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למעלה מרבבת נבחנים

מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א האצילו ברכותיהם לאלפי נבחני 'ושננתם'

בביקורים מרוממים שקיים נשיא 'ושננתם' הגר"ב קארניאל שליט"א במעונם לקראת המבחן הקרוב, שיתקיים בע"ה בימי בין הזמנים חודש ניסן

מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א האצילו ברכותיהם לאלפי נבחני 'ושננתם'
הרב קארניאל במעונו של הרב זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

במסגרת ההכנות לקראת מבחני מפעל התורה העולמי 'ושננתם' בשלהי החורף, נשיא הארגון הגה"ח ר' בערל קארניאל שליט"א ביקר במעונותיהם של גדולי ומאורי הדור שליט"א, וקיבל עצתם והדרכתם על הדרך לעצמת והרחבת המפעל הקדוש, כשלאחר מכן העניקו את ברכת קדשם למפעל הגדול ולנבחניו הרבים.

למעלה מרבבת נבחני 'ושננתם', נבחנים אחת לחצי שנה על משנת תלמודם, גמרא רש"י ותוספות - בכל מסכת שיבחרו, ולא פחות מחמישים דף; וחוזרים להיבחן גם על הדפים עליהם נבחנו בעבר. כך זוכים לחזור ולשנן פעם אחר פעם ולעמוד על כור המבחן שוב ושוב על הדפים שלמדו; קונים הם את משנת תלמודם, מאות ואלפי דפי גמרא ותוס', קנין גמור ומוחלט; ומשנה לשנה, דפי הגמרא נחרטים בעצמותם עד שהם ותורתם - חד הם!

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, הביע את התפעלותו מהיקף הפעילות, כשמזה 42 שנה אלפי בחורים ואברכים הופכים את לימוד התורה שלהם לקנין נצח. בין היתר התבטא, כי "זו זכות עצומה מאוד להחזיק לומדי תורה, זה כמו שהוא עצמו לומד". עוד הוסיף, כי "מי שלומד הרי פשיטא שהוא חלק מ'ושננתם', ומי שלא - הרי צריך ללמוד". הוא בירך את הנבחנים הרבים, ואיחל הצלחה רבה להמשך התפתחות הארגון.

כ"ק מרן אדמו"ר בעלזא שליט"א, הביע קורת רוח מרובה לנוכח הנתון המרנין, כי למעלה ממאתיים אברכים מחסידי בעלזא נבחנו במסגרת 'ושננתם' במבחן האחרון, בחודש תשרי; והאציל את ברכת קדשו: "ס' זאל זיין מיט הצלחה. ס' איז זייער א גוטע זאך"!

מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, זקן פוסקי דורנו, הקדיש זמן רב לשיחה עם ראשי ומנהלי ארגון 'ושננתם', ואמר להם כי "הדרך לקבל חשק ללמוד ולחזור, לחטוף עוד "שטיקעל גמרא" - היא על ידי חביבות התורה; על ידי שיודעים מה שאמר הגאון מוילנא זי"ע, שבכל דקה יכולים לקנות מאתיים מצוות, מלאכים וממליצים. הקדוש ברוך הוא נותן כוחות וצריך לנצל אותם… צריך לומר לבחורים שבזה הם קונים את עולמם! קשה עתיקא מחדתא; זה באמת קשה, אבל העולם לא נברא בשביל דברים קלים"...

מרן פוסק הדור בירך את התורמים "שיאריכו ימים, שיהיה להם נחת מהילדים והצלחה בעסקים והרבה שמחה. השכר שלהם אין לו שיעור. יש בשמים כל מיני מלאכים, יותר חזקים ויותר חלשים. מי שלומד תורה טוב ומי שמחזיק תורה - יש לו מלאכים חזקים שנלחמים בחטאים, זורקים את הקליפות הטמאות"...

במעונו של מרן פוסק הדור השתתף הסופר התורני הרה"ג ר' טוביה פריינד, שקיים נועם שיח עם מרן פוה"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, לחוברת 'שואפים' 3, העומדת לצאת לאור לקראת ט"ו בשבט, בה יובאו גם כל הפרטים על ההרשמה לקראת המבחן הקרוב. מרן שליט"א, ענה תשובות נהירות ובהירות לשאלות נשיא וראשי 'ושננתם' הנוגעות לשינון וחזרה, כשבשיחתו מעלה זכרוני ערגה וכיסופין מהימים ההם שלמד בישיבתו של מרן הגאון רבי שניידר זצ"ל בלונדון, וכן סיפר על הלימודים בביתם נאוה קודש של כ"ק מרן אדמו"ר ה'בית ישראל' מגור זי"ע ומרן הגרי"ז מבריסק זי"ע.   

הגה"צ רבי מנחם ארנסטר שליט"א, ראש ישיבת ויז'ניץ וחדב"נ כ"ק מרן אדמו"ר ה"ישועות משה" זי"ע, המכיר מקרוב את פעילות 'ושננתם', התבטא כי "זה מה שמחזיק את האידישקייט בדורנו"! בדבריו הרחיב, כי "כשיעקב אבינו ירד למצרים, כתוב 'ואת יהודה שלח לפניו – להקים בית תלמוד'. למה הוא מיהר כ"כ להקים בית מדרש, לפני שהוא רואה ומשתעשע עם יוסף, אפרים ומנשה? אלא שמיד כשנכנסים למצרים זקוקים לכח התורה. דבר ראשון זה בית מדרש! רק כך אפשר להחזיק מעמד במצרים. ה'אמרי חיים' אמר, בי"ת, ראשי תיבות ת'ורת י'ה ב'פיך. וזה הפירוש, 'ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה איש וביתו באו'. שהם באו עם כח התורה, תורת ה' בפיך. תורה, עם אמונה – 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד', החזיקו את היהודים במצרים. גם היום, בכזה חושך, אפשר להחזיק רק על ידי תורה ואמונה".

מרן הגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט"א, רב שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, אמר: "ראיתי בספרו של אחד מגדולי רבותינו הספרדים, כי אדם שגורם להרביץ תורה ברבים, יכול לבקש על דברים למעלה מדרך הטבע". הוא פנה אל הגר"ב קארניאל ואמר: "שהשי"ת יעזור לכם בדברים שלמעלה מדרך הטבע. אתם הרי מקדשי שם שמים ברבים. מזכי רבים זה כח עצום. זה הרי 'להגדיל תורה ולהאדירה' באופן הכי גדול שיש!"...

מרן הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה, בירך את ראשי 'ושננתם' בסייעתא דשמיא בכל העניינים. והוסיף: "אלו שנבחנים, שידעו שהדבר הזה הוא סיבה גדולה שתהיה להם סייעתא דשמיא כל החיים. זה יעזור להם להתעלות".

כן ביקר במעונותיהם של הגאון רבי משה ברזובסקי שליט"א, ראש ישיבת סלונים; הגאון רבי משה הכהן קאהן שליט"א, ראש ישיבת תולדות אהרן; הגאון רבי אהרן שמואל דושינסקיא שליט"א, ראש ישיבת דושינסקיא; והגאון רבי צבי רבינוביץ שליט"א, ראש ישיבת באיאן.

ושננתם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד