כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מגמה מדאיגה

הניסיונות של דאעש לפגע וההתייחסות לממשלה בישראל

בגרמניה - אזרח איראני תכנן לבצע פיגוע באמצעות ציאניד. בספרד - שתי נשים השתתפו בפעילויות לטובת דאעש. אזרח אמריקאי הודה בבית המשפט באשמת ניסיון לספק סיוע חומרי לדאעש - ואף נשבע אמונים למנהיג הארגון | ארגון הטרור המאיים מרים את ראשו ברחבי העולם | מגזין המזוהה עם הארגון: "עליית הימין הקיצוני בפלסטין [קרי: ישראל] והשתיקה לפני הסערה של המוסלמים"

הניסיונות של דאעש לפגע וההתייחסות לממשלה בישראל
פעיל דאעש צילום: באדיבות המצלם

ניסיונות ארגון הטרור דאעש לפגע באירופה וברחבי העולם לא פוסקים, למרות שהיה נדמה כי האיום מכיוונו פסק בשנים האחרונות למעט ההשפעות האידיאולוגיות. כך למשל בשבוע האחרון היו ניסיונות בגרמניה, ספרד וארה"ב לבצע פיגועים. בסקירה באתר מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית מסכמים את ניסיונותיו של הארגון להרים את ראשו ברחבי העולם.

משטרת גרמניה עצרה ב-8 בינואר 2023 אזרח איראני, בן 32, ואדם נוסף בעיירה קסטרופ-ראוקסל, מצפון-מערב לדורטמונד, בחשד כי תכננו לבצע פיגוע באמצעות ציאניד וריצין, רעלים הקטלניים, אותם רכשו השניים. צוין, כי הרשויות בגרמניה קיבלו מידע מארגון ביון עמית לגבי כוונות לביצוע פיגוע כימי.

כתב אישום הוגש ב-11 בינואר 2023 נגד אזרחית המדינה, בת 37, שפעלה במסגרת דאעש בעיראק. האישה ובעלה, שהצטרפו לדאעש, נסעו בדצמבר 2014 מגרמניה לסוריה ומשם למוסול, שבעיראק. היא הייתה עקרת בית, בעוד בעלה שעבד כרופא, טיפל בפעילי דאעש פצועים בבית חולים במוסול. השניים הקימו במוסול מרכז לקליטת נשים רווקות שהצטרפו לדאעש. הם סיפקו להן מגורים וגם סייעו להן להתחתן או להתגרש בפני בית דין שרעי. בנוסף, על-פי התביעה, אחסנו השניים בביתם כמויות גדולות של חומרי נפץ ואמצעי לחימה, ושיעבדו בחורה יזידית ששימשה עבורם כשפחה. האישה נעצרה עם כניסתה לגרמניה ב-31 במרץ 2022.

ספרד

בית המשפט העליון בספרד פסק ב-11 בינואר 2023 כי שתי נשות פעילי דאעש, יולנדה מרטינז, ולונה פרננדז, שהושבו, יחד עם ילדיהן, ב-9 בינואר 2023 מסוריה לספרד, יישלחו לכלא עד להשלמת חקירתן, מחשש לבריחתן. נטען, כי שתי הנשים השתתפו בפעילויות לטובת דאעש גם לפני וגם לאחר שעברו, יחד עם בעליהן, בשנת 2014 לסוריה ועיראק.

ארצות הברית - סיכול טרור

קווין אמאן מקורמיק, אזרח ארה"ב, בן 29, תושב המדן, שבדרום מדינת קונטיקט, הודה ב-12 בינואר 2023 בבית המשפט באשמת ניסיון לספק סיוע חומרי לדאעש. בין החודשים אוגוסט-אוקטובר 2019 הביע מקורמיק, במספר הזדמנויות, את רצונו לנסוע לסוריה ולהצטרף לשורות דאעש ואף נשבע אמונים למנהיג הארגון. הוא ניסה ב-12 באוקטובר 2019 לעלות על טיסה מקונטיקט לג’מייקה ומשם לטוס לסוריה, אך אנשי המשרד לביטחון המולדת מנעו זאת ממנו. צוין כי הוא גם רצה להשיג אמצעי לחימה. ב-19 באוקטובר 2019 הוא רכש כרטיס טיסה מטורונטו לירדן, ויומיים לאחר מכן, ב-21 באוקטובר 2019, הוא נעצר בשדה תעופה בקונטיקט.

זרוע ההסברה אלעזאא’ם, המזוהה עם דאעש באפגניסטאן, פרסמה ב-15 בינואר 2023 מהדורה נוספת של המגזין Voice of Khurasan. עמוד השער של המגזין הוקדש לסוגיה הישראלית-פלסטינית תחת הכותרת "עליית הימין הקיצוני בפלסטין [קרי: ישראל] והשתיקה לפני הסערה של המוסלמים". בעמוד השער נראה אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, לוחץ את ידו של נשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן, על רקע תמונת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, חוגג את ניצחונו בערב הבחירות.

הנקודות המרכזיות במאמר:

המוסלמים אדישים כעת לנושא הפלסטיני, בעוד ש"היהודים המקוללים" פועלים למחוק כל זכר אסלאמי ב"פלסטין". ישראל גזלה את אדמות הפלסטינים המוסלמים בסיוע הממשל הבריטי, במלחמות ובכיבוש, כדי להעלים את המוסלמים מ"פלסטין".

היהודים חשים עוינות כלפי המוסלמים, שבאה לידי ביטוי במיוחד תחת ממשלת הימין החדשה בישראל, בראשות בנימין נתניהו.

המאמר מתאר באריכות את הביוגרפיה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומתייחס אליו כדמות המייצגת את אופייה של הממשלה הנוכחית בישראל.

אללה מטיל פחד על היהודים וכאן מצטט המאמר מסורות אסלאמיות אנטישמיות, המנבאות כביכול את חיסולם של היהודים בידי המוסלמים.

הפתרון למוסלמים ב"פלסטין" לא יהיה באמצעות המנהיגות הפלסטינית הנוכחית, אלא ב"דרך אסלאמית טהורה, שהינה הג'האד למען אללה".

ארה ספרד דאעש גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד