כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תחלואת מעיים

פעוט נדבק בחיידק שעלול לגרום לאי ספיקת כליות

פעוט בן 11 חודשים פיתח תסמיני תחלואת מעיים שכללו הקאות ושלשולים, ולאחר שנבדק התגלה שנדבק בחיידק שעלול לגרום לאי ספיקת כליות ולתחלואה חמורה יותר. שאר הילדים בפעוטון לא חלו

פעוט נדבק בחיידק שעלול לגרום לאי ספיקת כליות
פעוט. אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

פעוט בן 11 חודשים מקיבוץ יזרעאל, פיתח בתחילת החודש תסמיני תחלואת מעיים שכללו הקאות ושלשולים, ולאחר שנבדק בקופת חולים התגלה שנדבק בחיידק אי-קולי מסוג O157, שעלול לגרום לאי ספיקת כליות ולתחלואה חמורה יותר. שאר הילדים בפעוטון לא חלו, כמו כן חשוב לציין כי הפעוט הבריא.

משרד הבריאות החל בבדיקה של תחלואת מעיים עם חקירה אפידמיולוגית, במהלכה התברר שהפעוטון, כמו ילדים אחרים בקיבוץ, מקבל מוצרי חלב ממחלבה שפועלת בתוך הקיבוץ בלבד. בביקורת של בריאות הסביבה ושרות המזון במשרד הבריאות, נמצא שהמחלבה פועלת ללא רישיון ייצור מטעם משרד הבריאות וללא רישיון עסק.

במהלך הביקורת נמצא שהמחלבה אינה מבצעת את תהליך הפיסטור כנדרש, לא נעשה מעקב מספק, וכן נמצאו ליקויים נוספים. המחלבה הפסיקה מרצון את פעולות הייצור והשיווק והוצא צו תפיסה למוצרים שנמצאו במחלבה ובמרכול הקיבוץ.

בבדיקה ראשונית של חלק מהמוצרים במחלבה נמצאו חיידקי אי-קולי שנמצאים בבדיקה. משרד הבריאות הנחה את נציגי המחלבה והקיבוץ לעדכן את התושבים שלא לצרוך את המוצרים שכבר נרכשו וכן להשמיד את כל המוצרים שנמצאו במקום. המשרד ממשיך בחקירה האפידמיולוגית ובודק גורמים ומקורות נוספים הקשורים לאירוע על מנת לוודא את מקור התחלואה.

עמק יזראל חיידק משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד