כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המבוקש מהג'יהאד והחסיד שנמלט

בלעדי: פרטים חדשים על המסע של משלחת הנטורי קרתא לג'נין

לפי פרטים חדשים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' ארבעה חרדים קיצוניים החלו את המסע לבירת הטרור בצפון השומרון, אך במהלך הדרך אחד מהם חטף פיק ברכיים ופרש חזרה למאה שערים. עוד נודע כי החבורה נכנסה תחת חסותו של בכיר מקומי ולידם שהה מבוקש שביצע פעולות טרור

בלעדי: פרטים חדשים על המסע של משלחת הנטורי קרתא לג'נין
החשודים בג'נין צילום: רשתות חברתיות ערביות

לאחר מעצרם של שלושת אנשי נטורי קרתא שביקרו בשבוע שעבר בג'נין, ל'בחדרי חרדים' הגיעו פרטים חדשים על מסעם של החבורה הקיצונית לבירת הטרור בצפון השומרון, ביקור שהוביל לבסוף למעצרם.

לפי המידע, ארבעה אנשי נטורי קרתא עלו על רכבו של תושב השטחים כשהיעד שלהם היה ברור מראש: מחנה ג'נין. אחד מהארבעה שיצאו למסע, נמלט מהרכב באמצע הדרך ושב לביתו במאה שערים. הביקור תוכנן מראש ובכיר בג'יהאד לקח חסות על הקבוצה.

גורמי ביטחון בישראל חוקרים כעת אם היה קשר בין המשלחת לאיש ג'יהאד נוסף שמבוקש על פעילות חבלנית ושהה סביב חברי המשלחת.

הרקע לביקור: כבר בשנים הראשונות של תקומת המדינה, היה נוהג בקרב אנשי הנטורי קרתא, לבקר את הפלסטינים ולהזדהות עם מאבקם ב"כיבוש הישראלי". טרם הקמת הרשות הפלסטינית, ביקרו מתנגדי המדינה ממאה שערים את אנשי אש"ף; זה החל בביקורו של מנהיג הנטורי קרתא ר' משה הירש בטוניס, שם נפגש עם מנהיגי ארגון הטרור שגורשו מלבנון. מאז, אחת לכמה שנים נערכים ביקורי הזדהות מתוקשרים של אנשי אותה חצר בתחומי הרשות הפלסטינית, בד"כ בעיר רמאללה. התמונות של יהודים בלבוש ירושלמי מסורתי לצד דגלי פלסטין מקבלות במה תקשורתית בישראל ובעולם.

בימים האחרונים כאמור, משלחת של אנשי נטורי קרתא לקחו את המנהג צעד אחד קדימה כשלראשונה ביקרו במחנה ג'נין שבצפון השומרון, העיר המסוכנת ביותר בשטחים בה אין לרשות הפלסטינית שליטה ממשית והיא נשלטת בידי מיליציות מקומיות וארגוני טרור.

לפני כשבועיים, שני אנשים המשויכים לחוגי הנטורי קרתא, אחד תושב מאה שערים, השני תושב עיר במרכז הארץ, החליטו כי בעקבות האירועים האחרונים בצפון השומרון הם יערכו ביקור שכזה במחנה ג'נין. השניים החלו לארגן את הביקור בעיקר דרך הרשת החברתית וואטסאפ, כשאיש הקשר אליו פנו היה תושב השטחים העובד בישראל ברישיון, והוא זה ששימש כנהג שהסיע אותם לבסוף לג'נין.

השניים ביקשו לצרף אליהם לביקור אברכים נוספים מאנשי הנטורי קרתא אך התקשו למצוא כאלה, בגלל היעד הבעייתי של הביקור. בסופו של דבר הצליחו לצרף אליהם אברך מהעיר בית שמש שלא ממש שייך לנטורי קרתא אך בעל דעות קנאיות ואברך נוסף ממאה שערים המשויך לנטורי קרתא.

בשעות הצהריים הגיע עם רכבו אותו תושב שטחים שעובד בישראל בהיתר, ככה"נ לאזור מאה שערים (מיקום מדויק לא ידוע) וזה לאחר שכבר יצר קשר עם איש ג'יהאד במחנה ג'נין שהוא דמות מכובדת במחנה, שהבטיח כי ייקח חסות על הביקור בכדי שהמליציות החמושות לא יפגעו בהם.

תושב השטחים אסף עם רכבו את שני תושבי מאה שערים והחל בנסיעה. היעד הראשון היה לאזור במרכז הארץ שם אסף את שני אנשי הנטורי קרתא הנוספים ומשם המשיכו לכיוון היעד המרכזי - ג'נין.

באמצע הדרך אחד מחברי המשלחת, תושב מאה שערים, נמלך בדעתו והחליט כי ביקור בג'נין הוא יותר מדי ועבורו ודרש לרדת מיד מהרכב. חבריו ניסו להפציר בו להמשיך, אך הוא סרב ופרש מן המסע המסוכן.

בהגיעם למחנה ג'נין, חברי המשלחת ירדו מהרכב כשאיש הג'יהאד (המכובד באזור) שלקח עליהם חסות מקפיד לשהות בקרבתם לבל יאונה להם כל רע. סביב החבורה המוזרה החלה המולה מסוימת כאשר המקומיים נדהמים מהמחזה הנדיר של חרדים בלבוש יהודי מסורתי מבקרים לראשונה במחנה.

גופי ביטחון ומודיעין שעקבו אחר אותו ביקור, זיהו כי בעת שאנשי המשלחת שהו במחנה, עמד בסמוך אליהם פעיל טרור, חבר הג'יהאד האסלאמי, המבוקש על ידי כוחות הביטחון בגין שני אירועים של פעילות חבלנית עוינת אותם ביצע רק לאחרונה.

אותם גופי ביטחון ניסו לחקור האם נוצר סוג של קשר בין אותו מבוקש לבין חברי המשלחת והאם שוחחו ביניהם, חקירה זו בוצעה במסגרת בקשתם של גופי הביטחון משופט בית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרם של שניים מחברי המשלחת שנעצרו בגין אותו ביקור בכדי לבצע פעולות חקירה נוספות.

יצוין כי על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', אנשי המשלחת לא ידעו מי בדיוק לוקח עליהם חסות, כך גם לא היו ערים לכך שבקרבתם שהה אותו מבוקש. לטעתם כל מטרתם הייתה ביקור הזדהות מצולם.

ג'נין נטורי קרתא מאה שערים ארגוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד