כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"לא חרבה ירושלים אלא על שחיללו בה את השבת"

דברו על לב ירושלים: רבני השכונות יקדישו את השבת הקרובה לחיזוק השבת בעיר • היוזמים: רבני גילה, בקעה ונווה יעקב

רבני השכונות בירושלים
רבני השכונות בירושלים

השבת שבת נחמו יערכו רבני השכונות דרשות של חיזוק בנושא שמירת השבת וצביונה הרוחני של העיר בסימן "דברו על לב ירושלים כי נרצה עוונה".

מי שיזם את הרעיון לאור קריאתם של גדולי התורה הם רבני השכונות, הגר"מ בן אבו רבה של שכונת גילה, הגר"א אברג'ל, רבה של בקעה והגר"א אביסרור שליט"א, רבה של נווה יעקב, שקראו כאחד להציף את נושא קדושת העיר, זאת בשעה שחומות השבת נפרצות בה ואירועי תרבות ריקניים מחרחרים בצביונה הייחודי.

בלב הדיון קרא נרגשות הגר"מ בן אבו שליט"א, רבה הוותיק של שכונת גילה הגדולה, לכלל רבני שכונות העיר: "אנו קוראים מכאן לכל רבני השכונות", הכריז רבה של גילה, "להכריז פה-אחד על שבת אחת שתוקדש לקדושת ירושלים, במסגרתה יכתתו רגליהם בין בית כנסת למשנהו בכדי להשמיע דבר ה' בנושא הזה".

הקריאה הזו אכן התקבלה בבתי המדרשות והשבת יכתתו רבני השכונות את רגלם מבית כנסת לבית כנסת לעורר על כך. ויציפו את הנושא בקרב התושבים, עד שלבסוף תוגש 'עצומה' לראש העיר בבקשה להנמיך פרופיל בחילול העיר למען יינטר צביונה הייחודי לירושלים.

גם ראש ישיבת פורת יוסף, הגר"מ צדקה ציין כי "שבת 'נחמו' היא העיתוי המתאים; שכן, לא חרבה ירושלים אלא על שחיללו בה את השבת". הגר"מ שליט"א ציין כי יש מקום לעורר בעיקר את התושבים בשכונות החילוניות ואף הציע עקרונית לערוך את תפילות השבת במקומות הפרצה.

הגר"צ בוארון חבר בית הדין הגדול לערעורים, הבטיח אף הוא לפעול למען היוזמה המבורכת והדגיש את חיוניותה: "כשהציבור לא מוחה, אנו עדים כל הזמן לפרצות חדשות בקדושת ירושלים", אמר בכאב. "כל יום קמה פרצה אחרת בעיה"ק – בגלל שאין פוצה פה ומצפצף". כדוגמא ציין הגר"צ בתי קפה ברחוב הלל שבמרכז העיר, שרק לאחרונה החלו לפתוח שעריהן בעיצומה של שב"ק.
ירושלים שבת נחמו שכונות שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד