כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"גאים בך"

זה מה שאמר אבו מאזן למחבל ששוחרר מהכלא

ראש הרשות אבו מאזן שוחח עם המחבל מאהר כרים ששוחרר היום מהכלא. אבו מאזן: "מקווה שניפטר מהכיבוש ונקים מדינה שבירתה ירושלים"

זה מה שאמר אבו מאזן למחבל ששוחרר מהכלא
אבו מאזן צילום: פלאש 90

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח היום (חמישי) עם המחבל מאהר יונס, שרצח את החייל אברהם ברומבברג הי"ד והשתחרר מהכלא אחרי 40 שנה. הטלוויזיה תיעוד של השיחה פורסמה בטלוויזיה הפלסטינית.

אבו מאזן אמר במהלך השיחה: "אני מברך אותך על כל המאמץ והקושי שעברת, אנחנו גאים בך ובכרים יונס, אתם סמל העם הפלסטיני ואני מקווה שניפטר מהכיבוש ונקים מדינה שבירתה ירושלים, אין לנו בירה אחרת, וכשזה יקרה - נלך לעארה ונבקר אותך שם". המחבל מאהר יונס הגיב: "גילך הוא יותר מגיל הכיבוש, 40 שנה ריציתי בכלא ואהיה מוכן לרצות עוד 40 שנה עבור פלסטין ושנשחרר את המולדת".

כזכור, המחבל מאהר יונס, שרצח יחד עם בן דודו כריס יונס, את החייל אברהם ברומברג הי"ד בשנת 1980, בזמן שעשה את דרכו מהבסיס ברמת הגולן לביתו שבזיכרון יעקב, שוחרר מהכלא לפנות בוקר, לאחר שריצה עונש מאסר של 40 שנים. השחרור מגיע שבועיים בלבד לאחר שבן דודו כרים - שוחרר גם הוא מהכלא.

מלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה לפעול בנחישות ובאופן נחרץ נגד תופעות של טרור ותמיכה בטרור שראינו בשבוע שעבר בכפר ערה. בעקבות דיון משפטי שנערך בלשכת השר הסכימו כל המשתתפים כי הנפת דגלי טרור, קריאות שהמחבל גיבור, ומיצגי רוצחים הם צעדים לא חוקיים והמשטרה הונחתה למנוע אותן וככל שיפרצו לפזר אותן באופן מיידי".

המשטרה החליטה בתום הערכת המצב על תגבור כוחות יס"מ באזור ביתו של המחבל. התגבור צפוי להיות לאורך ציר ואדי עארה ובמשטרה מתכוונים למנוע הפרות סדר. בני משפחתו של המחבל טוענים מנגד כי אלפי קרובי משפחה צפויים להגיע ולקבל את פניו של מאהר, אך בכוונתם לעמוד ברשימת הדרישות של משטרת ישראל, ולמנוע הנפת דגלים והתפרעויות.

 

אבו מאזן מחבל שחרור מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד