כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ישיבע בוחרים, בואו להציל נפשות בבין הזמנים

בזמן בו תלמידי הישיבות מתרעננים, יכולים המובחרים שבהם לתרום לקירוב וחיזוק של בחורים שנשרו מהדרך

ישיבע בוחרים, בואו להציל נפשות בבין הזמנים

ימים קשים עוברים על עם ישראל, ימים של אבדן, שכול ואבל על בנים יקרים הי"ד ותפילות להחלמתם המהירה של הפצועים הרבים לצד אבילות וצער על חורבנה של ירושלים תובב"א.

במוקדם או במאוחר יצאו בני הישיבות הקדושות נ"י לחופשת רענון קצרה על מנת לשוב ל'זמן אלול' חזקים יותר ומסוגלים יותר.

בעוד לבני הישיבות, אלו ימים מועטים בהם הם אינם ספונים בהיכלי הישיבות, עבור נערים רבים שנפלטו מהמסגרת אלו ימים סטנדרטים ככל שאר ימות השנה, בהם הם אינם ספונים לא בהיכלות התורה ולא באף מסגרת אחרת שמסוגלת להכיל אותם.

כעת נוצרת כאן הזדמנות פז של קירוב לבבות, של נתינה לאחר, ושל הצלת נפשות.

בדרך כלל, המרחק רב בין בני הישיבות לנוער מנותק, זהו מרחק טבעי, הגיוני, מומלץ ונדרש. אך כעת - בימים אלו של החופשה - כשגם ככה בני הישיבות נמצאים ב'שטח', נפתחת אפשרות להשפעה בין-אישית חיובית ומבוקרת מצד בני הישיבות לנוער מנותק שתפוקח על ידי ההורים, המחנכים והסובבים.

בחור איכותי וגדוש יכול לתרום המון לנער מנותק בן גילו, על ידי שעת לימוד משותפת בגובה העיניים בבית הכנסת השכונתי בסוגיה מאתגרת שתשיב אותו לימים יפים בהם היה עסוק בהוויות אביי ורבא. לא מן הנמנע שהתוצאה של מפגשים אלו - לפחות בחלק מהמקרים - תסתיים בחזרתו של הנער לדרך המלך.

חובה להדגיש, שאין זה מתאים לכל אחד ואחד, משום שלפעמים, כשמדובר בבחור שחוט השדרה שלו לא מספיק יציב וחזק, הקשר שלו עם נער מנותק עלול ויכול להוביל לתוצאות הפוכות והשפעה שלילית והרסנית, ולכן, מומלץ לכל אחד ואחד להתייעץ באופן אישי עם הגורמים המוסמכים לכך ולא ללמוד ממקרה למקרה בשום אופן.

"משכהו לבית המדרש"

הקשר החיובי שירקם בין בחור הישיבה לנער בן גילו שנסיבות החיים דחקו אותו החוצה, יכול כמובן להתמשך הלאה לתוך הזמן אבל שוב, רק במסגרת מבוקרת ומפוקחת שתעקוב בקפדנות שהצד החיובי שולט ללא עוררין בקשר ובבלעדיות מוחלטת וכל זה קורה כמובן במגרש הפרטי של הבחור המשפיע ולא להיפך רח"ל.

הקריטריונים הנ"ל עלולים להפוך את העניין לקשה עד מסובך ולמנוע מרבים וטובים לפעול, אבל, לו נעשה חושבים כמה עוצמה יש בהצלת נפש ואפילו אחת מישראל, אין ספק שההשקעה תשתלם ותהפוך לקלה יותר.

הרב יצחק קוסובסקי - נשיא 'קהילת הנוער הנר דולק' ואיש חינוך בקהילה היהודית במוסקבה.
ישיבות לימוד בין הזמנים בחורים נפשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד