כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העלייה לרגל נמשכת

דיווח: החוק שיחזיר את דרעי לממשלה; וחבילת הפיצוי אחרי הפיטורים

בסביבתם של נתניהו ודרעי שוברים את הראש מאז אמש איך להשאיר את הפוליטיקאי הבכיר במוקדי קבלת ההחלטות וההשפעה בממשלה. בינתיים נתניהו יאלץ לפטר את דרעי בימים הקרובים בתקווה שיימצא לו התפקיד ההולם. כך או כך את תיקי הפנים והבריאות יצטרך להעביר

דיווח: החוק שיחזיר את דרעי לממשלה; וחבילת הפיצוי אחרי הפיטורים
אריה דרעי יוצא מביתו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עד ליום ראשון בבוקר יאלץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר אריה דרעי מתפקידיו בממשלה כשר הפנים והבריאות זאת בעקבות פסיקת בג"צ שקבעה כי דרעי לא יוכל לכהן כשר בשל עילת הסבירות ובטענות לעילת ההשתק המשפטי, כלומר דרעי נפסל היות והפר את ההתחייבות לבית המשפט שלא לשוב לחיים הציבוריים.

לפי דיווח הערב, בשיחות המתנהלים בין אנשי דרעי לאנשי נתניהו עולה אפשרות לשינוי חקיקה שתקבע כי מינויי שרים לא יכולה להגיע לביקורת שיפוטית בפני בג"צ, מלבד סוגית הכשירות, כך שדרעי יוכל לכהן כשר.

בינתיים, דרעי מעדיף לכהן בתפקיד ראש הממשלה החליפי, שגם זה בספק אם יוכשר על ידי בג"צ, נתניהו מסיבותיו מעדיף להימנע מהמינוי הזה ויעדיף את מסלול תיקון החקיקה שגם הוא צפוי להיתקל בקשיים מול בג"צ.

כך או כך, לא יאוחר מיום ראשון ייפרד דרעי מתפקידיו בממשלה, והחלק שיחסר בעיקר לדרעי הוא החברות בקבינט המדיני בטחוני, שם הוא נוהג לקחת חלק פעיל מאוד כשר הוותיק ביותר בפוליטיקה כיום. לפי דיווח, נתניהו בוחן אפשרות שתסדיר את השתתפותו של דרעי כמשקיף בקבינט, לצד הקמת פורום מטבחון מצומצם בו דרעי ייקח חלק פעיל בניהול הממשלה.

בן גביר מגיע לביתו של דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בתוך כך, היום נמשכה העליה לרגל לביתו של דרעי ברחוב הקבלן בהר נוף, בין המבקרים היו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר החוץ אלי כהן.

שר החוץ אלי כהן מגיע הערב לביתו של דרעי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פסילת דרעי פיטורים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד