כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ידיד היהודים

ראש עיריית אנטוורפן ביקר בקהילות יהודיות בניו יורק: "סיור שובה לב"

ראש עיריית אנטוורפן ביקר בקהילות יהודיות בניו יורק, בדגש אצל חב"ד, ושוחח על מצבן הנוכחי של קהילות יהודיות ברחבי העולם. ראש העיר סיפר כי: "היה כדי לבוא כדי לשמוע את סיפור חייו של הרבי מליובאוויטש"

ראש עיריית אנטוורפן ביקר בקהילות יהודיות בניו יורק: "סיור שובה לב"
ראש עיריית אנטוורפן מבקר בחב"ד צילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקור בארה"ב, ביקר יו"ר מפלגת ‏NVA ומי שמכהן כראש עיריית אנטוורפן, בארט דה וובר, בקהילה היהודית בניו יורק, והגיע לחב"ד בקראון הייטס ובמקומות נוספים.

הביקור כלל את מרכז חב"ד העולמי 770, ראש העיר השתתף בשיחות על מצבן הנוכחי של קהילות יהודיות ברחבי העולם, על סדר היום היה גם המאבק באנטישמיות ושמירה על זכויות הדת, מאחורי הקלעים של הביקור עמד חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך מבלגיה, שמכהן כחבר פרלמנט מטעם מפלגתו של ראש העיר.

בארט דה וובר הצהיר לתקשורת הבלגית: "באנטוורפן יש קהילה יהודית-אורתודוקסית גדולה וחשובה, שתנועת חב"ד היא חלק מהותי ממנה. במהלך ביקורי בניו יורק, נראה לי מתאים לחקור את שורשי התנועה הזו עם ביקור במטה שלהם, ב-770 ברוקלין".

עוד אמר דה וובר: "קיבלנו סיור שובה לב ב-770 על ידי הרב מנדל שרפשטיין. במיוחד היה כדי לבוא כדי לשמוע את סיפור חייו של הרבי מליובאוויטש, התרגשתי מאוד, שמחתי ללמוד על הקהילות ולחזק את שיתוף הפעולה, הביקור היה פורה".

עוד אמר דה וובר: "האנלוגיה בין הקהילות היהודיות השונות בניו יורק ובאנטוורפן ניכרת, אם כי בקנה מידה קטן יותר. החיים היהודיים הם חלק מה-DNA של אנטוורפן. כראש עיר, אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח זאת עם שגשוג ובטיחות".

עסקנים בקהילה החרדית באנטוורפן אומרים כי: "זה מראה שבארט דה וובר הוא ידיד אמיתי של הקהילה היהודית ו'מענטש' אמיתי כמו שאנחנו אומרים ביידיש, הוא תמיד קשוב לצרכי הקהילות היהודיות, ולראות אותו מבקר את הקהילות בארה"ב, מראה כמה חשוב לו להכיר את היהודים בכל מקום".

אנטוורפן בית 770 ברוקלין מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד