כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פרטים חדשים מהטרגדיה בארה"ב

רגע לפני ההתרסקות, ר' בנימין חפץ ביקש סליחה מבני משפחתו

רגע לפני שהמטוס הקל בו טס התרסק, הספיק ר' בנימין חפץ לשלוח הודעה לבני משפחתו בה ביקש מהם שיתפללו עליו ועל חברו ברוך טאוב שהטיס את המטוס. "אני אוהב אותך ואת הילדים, סליחה על כל מה שעשיתי" כתב חפץ. הוא השאיר אחריו את רעייתו סמדר ושבעה ילדים

רגע לפני ההתרסקות, ר' בנימין חפץ ביקש סליחה מבני משפחתו
ברוך טאוב (מימין) ובנימין חפץ צילום: באדיבות המצלם

שני חברים מהקהילה החרדית בקליבלנד אוהיו ארה"ב, התרסקו הלילה בתאונת מטוס, השניים השתמשו במטוס קל כדי להגיע להלוויה בניו יורק, לאחר מכן הם המריאו חזרה לקליבלנד, ולאחר 25 דקות הם דיווחו על כשל במנוע. הטייס ברוך טאוב שהטיס את בנימין חפץ לא הצליח להגיע לשדה התעופה בווסטצ'סטר, והתרסק בין העצים - כקילומטר וחצי משדה התעופה.

הודעת הטקסט האחרונה של בנימין חפץ, אמרה הכול: "איבדנו מנועים", כתב והתחנן בפני בני משפחתו להתפלל עבורו ולהגיד תהילים. "אני אוהב אותך ואת הילדים, סליחה על כל מה שעשיתי, תגידו תהילים ותבקשו מהקהילה להתפלל" כתב חפץ והתרסק. הוא השאיר אחריו את אשתו סמדר ושבעה ילדים.

ההודעות ששלח בנימין חפץ לפני ההתרסקות

השניים נתקלו בבעיות במטוס החד-מנועי שלהם בסביבות השעה 17:25 במחוז ווסטצ'סטר, בשעה 23:00 המטוס נמצא מרוסק בין שברי עצים. לפני ההתרסקות הספיק הטייס להודיע כי יש להם כשל במנוע.

ברוך טאוב, בעלים של חברת טכנולוגיה, היה הטייס של המטוס מסוג ה-Beechcraft Bonanza A36, בנימין חפץ, יזם טכנולוגיה ואחד מתומכי תורה הגדולים בארה"ב שתרם רבות לישיבות וכוללים בארץ, היה הנוסע היחיד שלו.

הנפטרים היו דמויות ידועות ופופולריות כאחד בקהילת קליבלנד. ברוך טאוב היה קובע עיתים לתורה ואחד מתורמי הצדקה הגדולים. אחד מחבריו אמר לאתר Hamodia כי "בנוסף לתרומות, הוא תמיד היה נותן לגבאי הצדקה אוכל ושתיה, הוא היה אהוב על כל מי שהכיר אותו, היה לו שם טוב, הוא היה מאוד ישר, כולם אהבו אותו".

לר' בנימין חפץ היו מספר חברות טכנולוגיה, הוא נתן סכומים אגדיים לצדקה, במיוחד לכוללים בקהילות החרדיות בארה"ב, הוא תרם סכומים עתק לכוללים וישיבות בארץ, הוא נודע כמי שנשא נאומים נלהבים בגיוס כספים למען הכוללים.

"בנימין הבין מה זה אומר להגדיל תורה בקליבלנד וחשיבות התורה לעתיד כלל ישראל", סיפר אחד מלומדי הכולל, "הוא תמך בזה כספית, גם במעשים וגם בדיבור, הוא פגש את כולם בחיוך, בין אם הוא הכיר אותך או לא, הוא גרם לכולם להרגיש שהוא מכיר אותם היטב, הוא היה הבחור הכי מתוק והכי חם שאפשר לפגוש".

בשנת 2018, בנימין היה בטיסת אל על מניו יורק לישראל, והמטוס נאלץ לעצור באתונה בשל חילול שבת, לאחר שההמראה התעכבה במשך שעות בניו יורק באותו יום חמישי בערב, התחננו הנוסעים החרדים לאפשר להם לרדת, כשהבינו שלא יגיעו לישראל בזמן לשבת, אבל הטייס המריא למרות מחאותיהם, ונחת באתונה.

באותו שבת הוא ושאר נוסעי המטוס קיבלו סיוע מחב"ד אתונה, הרב מנדל הנדל, השליח של חב"ד לאתונה, שאירח את הנוסעים התקועים, סיפר להם שלקהילתו עדיין חסרים יותר מ-100,000 דולר כדי לבנות את המקווה, הנוסעים החליטו לגייס את הכספים. בנימין חפץ פעם לגייס תרומות מהציבור, והמקווה אכן נבנה.

התרסקות מטוס קליבלנד תומכי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד