כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התנגשות הרשויות

הנשיאה חיות מאיימת: אם הרפורמה תעבור - אתפטר

ברקע הקרב בין הרשויות, הנשיאה חיות הבהירה למקורביה כי "אם רפורמת יריב לוין ונתניהו תעבור בכנסת - היא תתפטר ולא תישאר בתפקידה". חיות מכחישה את הדברים

הנשיאה חיות מאיימת: אם הרפורמה תעבור - אתפטר
נתניהו ויריב לוין במליאה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ' \ דני שם טוב

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה בשיחות סגורות כי אם רפורמת יריב לוין ונתניהו תעבור בכנסת בקריאה שניה שלישית - היא תתפטר ולא תישאר בתפקידה, כך דווח בידיעות אחרונות. באופן רשמי הנשיאה חיות, מכחישה באמצעות יועצת התקשורת שלה. ההערכה שהיא לא רוצה להיתפס כמי שמאיימת על ממשלה וכנסת נבחרות, אבל בחלל האוויר הדיבורים על ההתפטרות נמשכים.

גורם פוליטי העריך: "חיות ולוין הם אנשים של שחור ולבן. האחריות הציבורית שלהם תדחוף אותם לנסות להגיע לפשרות שעימן ייאלצו לחיות". הוא הוסיף כי, "בינתיים אנחנו לא שם. שניהם מתחפרים וטוענים שהשני 'קיצוני', ולכן נשיא המדינה יצחק הרצוג עמל בשלב זה בכלל על מציאת מסגרת להתחיל את הדיאלוג, ולא על קירוב עמדות".

כזכור, בשבוע שעבר תקפה הנשיאה חיות בנאום בחיפה את הרפורמה שמקדם השר לוין ואמרה: "זו תוכנית לריסוק מערכת המשפט". לדבריה, "היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי־תלותה של הרשות השופטת, ולהפוך אותה לרשות שותקת".

גורם בכיר במערכת המשפט הסביר: "חיות החליטה שאין לה ברירה". לדבריו, "אף כי ידיה קשורות, גם היא נלחמת על אמון הציבור לא פחות מלוין, הטוען כי הציבור לא רק תומך בו מספרית, אלא גם נתן לו את הכוח האלקטורלי לשנות. לפי דברי השר והצעות החוק שכבר פרסם, הפער ביניהם אינו ניתן לגישור ואין בכלל בסיס למשא ומתן. הם נמצאים בינתיים רק על מסלול התנגשות של מאבק כוחני על דעת הקהל ועל עמדת הח"כים".

הוא הוסיף כי, "חיות ניצלה את חלון ההזדמנויות שזומן לה בעיתוי הזה לנאום בחיפה. כל עוד תזכירי החוק של לוין לא פורסמו רשמית והופצו לעיון הציבור, היא יכלה להתייחס לרפורמה. ברגע שיוגשו עתירות לבג"ץ נגד החוקים, היא תהיה מנועה מדיבור עליהן בפני הציבור".

 

אסתר חיות בנימין נתניהו יריב לוין מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד