י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עימות בתוך הממשלה

סמוטריץ נגד גלנט: ההוראה לפנות בניגוד להסכמים הקואליציוניים

לאחר שכוחות החלו להגיע למאחז החדש שהוקם הלילה לזכר הרב דרוקמן זצ"ל, שר האוצר הודיע כי ההוראה הגיעה על ידי שר הביטחון - למרות שהוא דרש לעצור זאת | בלשכתו רומזים למשבר | השר לביטחון לאומי בן גביר תקף גם הוא: "כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית"

סמוטריץ נגד גלנט: ההוראה לפנות בניגוד להסכמים הקואליציוניים
סמוטריץ וגלנט צילום: פלאש 90

עימות בממשלה מתפתח היום (שישי) בעקבות הוראתו של שר הביטחון יואב גלנט לפנות מאחז חדש שהוקם, כאשר באגף הימני תוקפים וטוענים שהמהלך נעשה בניגוד להסכמים הקואליציונים.

בשעות האחרונות החלו לזרום למאחז "אור חיים", שהוקם הלילה בשומרון לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, כוחות ביטחון - כשהם מודיעים שהוטל צו על שטח צבאי סגור. במאחז ובהתיישבות תקפו וקראו לממשלת הימין לעצור את הפינוי.

מספר שעות לאחר הזרמת הכוחות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען כי הוראת הפינוי מגיעה בניגוד להסכם הקואליציוני. בהודעה חריגה שיצאה מלשכצתו של השר הוא הודיע כי ביקש מראש מתפ"ש לחכות עם הפינוי, כחלק מסמכותו כשר במשרד הביטחוו האחראי על הפינויים.

אלא שלטענתו, גלנט הורה על ביצוע הפינוי בלי ששוחח איתו. בלשכתו רמזו על משבר כשכתבו בהודעה כי זה "בניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה".

קודם לכן, גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפינוי וקרא בפומבי לגלנט לעצור אותו. "יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה. לא יתכן שכאשר ערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית", מסר.

המאחז הוקם בשעות הלילה על ידי קבוצה של מתיישבים, לרגל מלאת חודש לפטירתו של זקן רבני הציונות הדתית. משעות הבוקר כוחות של מג"ב ויס"מ פשטו על המאחז החדש - ודרשו מהתושבים לעזוב את המקום, ולא, יפונו בכוח.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע.

בצלאל סמוטריץ יואב גלנט פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד