כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקור סודי

בארה"ב "מתלוננים" כי הם יודעים יותר על תוכניות רוסיות מאשר אוקראיניות

אחת ממטרות ביקורו של ראש ה-CIA בקייב בשבוע שעבר הייתה להבטיח שארה"ב מעודכנת בתוכניות הלחימה של אוקראינה. בארה"ב מתלוננים לעתים שהם יודעים יותר על תוכניות המלחמה של רוסיה מאשר של אוקראינה

בארה"ב "מתלוננים" כי הם יודעים יותר על תוכניות רוסיות מאשר אוקראיניות
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ממשלת ארה"ב מתלוננת מעת לעת שהיא יודעת יותר על תנועות ותוכניות צבאיות רוסיות מאשר זו של אוקראינה. קייב הייתה לעתים קרובות "קמצנית" במידע לגבי התוכניות המבצעיות שלה. אבל לפני מתקפת הנגד של אוקראינה בספטמבר, פקידיה החלו לספר יותר על כוונותיהם, ואפשרו לארה"ב לספק מידע מודיעיני שסייע לצבא אוקראינה לתכנן מחדש את תוכניותיו ולתקוף נקודות תורפה אצל הרוסים.

הדיווח על כך מה'ניו יורק טיימס' מגיע לאחר שוויליאם ג'יי ברנס, מנהל ה-CIA, נסע לקייב בשבוע שעבר להתייעצויות חשאיות עם הנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה.

ה-CIA מנסה לשמור בסוד על נסיעותיו של ברנס, והסוכנות אף פעם לא מגיבה על הנושא. אבל פקיד אמריקני אחד הודה בביקורו של ברנס בקייב ואמר כי הוא נועד "לחזק את המשך תמיכתנו באוקראינה והגנתה מפני תוקפנות רוסית".

עוד לפני הפלישה, ברנס ערך ביקורים תקופתיים באוקראינה כדי להיפגש עם גורמי מודיעין וכדי להעביר מידע לזלנסקי. פקיד אמריקאי אמר שביקורו האחרון של ברנס היה משימת מודיעין שנועדה "לוודא שהמידע ימשיך לזרום לשני הכיוונים".

זמן קצר לפני הפלישה הרוסית, הוא נסע לאוקראינה כדי להזהיר את זלנסקי ולהאיץ בו לחזק את ההגנות סביב קייב. המודיעין שסופק בביקור הזה סייע לאוקראינה להדוף את המתקפה הראשונית של כוחות מובחרים רוסים מוטסים בנמל התעופה הוסטומל, מצפון לקייב.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב CIA קייב ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד