כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נושא כואב"

פומפאו: "טראמפ השתיק אותי כשדברתי על סין"

גילויים חדשים ומרתקים בספרו החדש של מייק פומפאו מי שהיה שר החוץ של ארה"ב במהלך נשיאותו של טראמפ. על פי הספר, נשיא סין ביקש מטראמפ להשתיק את פומפאו שהתבטא נגד ההתנהלות של סין בנוגע לנגיף הקורונה

פומפאו: "טראמפ השתיק אותי כשדברתי על סין"
טראמפ עם שרי החוץ וההגנה צילום: דוברות הבית הלבן

שר החוץ לשעבר מייק פומפאו טוען בספר זיכרונות חדש ונפיץ שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר לו "לסתום את הפה לזמן מה" על כך שסין מסתירה מידע מוקדם על מגיפת הקורונה, לאחר שנשיא סין שי ג'ינפינג אמר שזה "נושא כואב".

פומפאו כותב שהנשיא שי זעם על הביקורת של פומפאו על אי-השקיפות של בייג'ינג במסיבת עיתונאים של מחלקת המדינה ב-25 במרץ 2020, וביקש מטראמפ במהלך שיחה ב-26 במרץ להשתיק אותו.

שי אמר לטראמפ שפומפאו מסכן את עסקת הסחר ששני המנהיגים תיווכו בו באותו ינואר, כך לפי אתר Semafor שפרסם חלק מהספר לפני פרסומו ב-24 בינואר.

"מייק שלי, הבחור ה**** הזה שונא אותך" אמר טראמפ לאחר השיחה בין טראמפ לנשיא הסיני, פומפאו שהאזין לשיחה אמר כי ימים לאחר מכן, טראמפ אמר לפומפיאו שהוא "מסכן את כולנו" בכך שהרגיז את הנשיא שי מכיוון שארה"ב היתה זקוקה לציוד מגן אישי מסין.

"תפסיק, למען השם" טראמפ אמר, והוסיף את האזהרה "תשתוק לעזאזל לזמן מה". פומפאו מספר שהוא כיבד את בקשתו של טראמפ וכי "היינו זקוקים לציוד בריאותי והיינו נתונים לחסדיה של המפלגה הקומוניסטית הסינית".

פומפאו כנראה הכעיס את שי כשהאשים בפומבי את הסינים ב"קמפיין דיסאינפורמציה מכוון" לגבי הנגיף והאשים את המדינה הסינית ב"דחיית שיתוף מידע עם העולם".

מייק פומפאו דונלד טראמפ קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד