כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זעזוע בענף ההייטק

לאחר הודעת מיקרוסופט: גוגל מפטרת אלפי עובדים

אלפבית, חברת האם של גוגל, הודיעה על פיטורי 12 אלף עובדים | מדובר ב-6% מכח האדם בעולם, ובסבב הפיטורים הגדול בתולדותיה | רק בשבוע שעבר התבשרנו כי מיקרוסופט מתכוונת לפטר כ-10,000 עובדים ברחבי העולם

לאחר הודעת מיקרוסופט: גוגל מפטרת אלפי עובדים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

זעזוע נוסף בענף ההייטק: חברת האם של גוגל - 'אלפבית', הודיעה בסוף השבוע על פיטורי 12 אלף עובדים.

ע"פ הדיווח ב"כלכליסט", רוב העובדים שיפוטרו יגיעו מפרויקטים חיצוניים שאינם קשורים לליבת העסקים של החברה, אך גם מצוותי הגיוס וההשמה, וכן חלק מצוותי המהנדסים והמוצרים.

העובדים בארה"ב יהיו הראשונים שיושפעו מהמהלך, חלקם כבר התבשרו על פיטוריהם. ההליך במדינות אחרות צפוי לקחת זמן נוסף בשל ההבדלים בחוקי העבודה בהשוואה לארה"ב.

המנכ"ל סונדאר פיצ'אי שלח מייל לעובדים וכתב כי הוא לוקח "אחריות מלאה" על ההחלטות שהובילו את החברה להודיע על סבב פיטורים זה, והדבר "מאוד מכביד" עליו.

לדברי פיצ'אי, "אני בטוח ביחס להזדמנות הענקית שבפנינו וזאת הודות לכוח של המשימה שלנו, הערך של מוצרינו ושירותינו וההשקעה המוקדמת שלנו באינטליגציה מלאכותית". הוא מסר גם כי "ערכנו בדיקה מקיפה כדי לוודא שהאנשים שלנו והתפקידים תואמים לסדרי העדיפויות הגבוהים ביותר של החברה. התפקידים שאנחנו מקצצים מייצגים את התוצאה של הבדיקה". לדבריו, הקיצוצים יבוצעו ברחבי אלפבית בכל הדרגים.

יש לציין כי הפיטורין כעת, מהווה -6% מכח האדם בעולם, ובסבב הפיטורים הגדול בתולדות החברה.

מדובר כאמור בזעזוע נוסף בענף ההייטק, וחברת ענק נוספת שנוקטת בצעדי פיטורים מאסיביים. זאת לאחר שבשבוע שעבר התבשרנו כי מיקרוסופט מתכוונת לפטר כ-10,000 עובדים ברחבי העולם. גם אמזון ומטא מסרו בשבועות האחרונים הודעות דומות וברקע להאטה בצמיחה העולמית.

 

הייטק משרות פיטורין גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד