כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מינוי של לפיד

דיווח: שגריר ישראל בקנדה הודיע על פרישה מתפקידו

רונן הופמן איש 'יש עתיד' שמונה על ידי לפיד לשגריר בקנדה הודיע על פרישה מתפקידו. השגריר באמירויות אמיר חייק והקונסול אסף זמיר צפויים להישאר בתפקידיהם

דיווח: שגריר ישראל בקנדה הודיע על פרישה מתפקידו
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגריר ישראל בקנדה ואיש ׳יש עתיד׳ רונן הופמן הודיע על פרישה מתפקידו, כך דווח ב'כאן 11'. יצוין כי הופמן הוא מינוי פוליטי של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וכעת בעקבות חילופי השלטון הוא קיבל החלטה לסיים את תפקידו. הופמן צפוי לסיים את תפקידו בחודשי הקיץ, כך סוכם בינו ובין שר החוץ אלי כהן.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדיווח: "השגריר בקנדה רונן הופמן ביקש לסיים את תפקידו בקיץ 2023. שר החוץ אלי כהן נענה לבקשתו".

כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה שגרירת ישראל בצרפת, יעל גרמן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא מתפטרת מתפקידה. גרמן שמונתה אף היא על ידי לפיד, כתבה במכתב שלחה לנתניהו: "לצערי, הממשלה שהקמת ואתה עומד בראשה, כוללת נציגי מפלגות שעמדותיהם הקיצוניות באות לידי ביטוי בקווי היסוד שלה, במדיניותה ובהצהרות על חקיקה פסולה בעיני שבכוונתה להעביר".

גרמן הוסיפה: "כל אלה מעמידים לדעתי, בסכנה את אופייה של מדינת ישראל וערכיה, כפי שהם באים לידי ביטוי במגילת העצמאות, עליה חונכנו וגדלנו". "אי לכך", אומרת גרמן, "מדיניותך, הצהרות השרים בממשלתך וכוונות החקיקה מנוגדים למצפוני, לתפיסת עולמי, ולהבטחות הטמונות במגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית".

לסיום כתבה גרמן: "בנסיבות אלה, לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו, ולכן אני מוצאת לנכון להגיש התפטרותי ולסיים את תפקידי כשגרירת ישראל בצרפת".

יצוין כי כפי המסתמן בשלב הזה, השגריר באמירויות אמיר חייק והקונסול אסף זמיר שמונו אף הם על ידי לפיד צפויים להישאר בתפקידיהם בחו"ל.

בנימין נתניהו רונן הופמן יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד