י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חשיפת ראשי הטרור

גורמי המפתח בפרויקט ההגנה האווירית האיראנית על אדמת סוריה

בהמשך לפרסומים על הניסיון האיראני לפרוש מערכות הגנה אוויריות ברחבי סוריה, נחשפו גורמי מפתח בשרשרת הפיקוד האיראנית בסוריה שכוללת איראנים, סורים ולבנונים. גורם איראני שעסק בהעברות אמל"ח לסוריה וחזר לאיראן מחשש לחייו לאחר שנחשפה זהותו ותפקידו

גורמי המפתח בפרויקט ההגנה האווירית האיראנית על אדמת סוריה
דאוד ג׳עפרי צילום: באדיבות המצלם

בהמשך לדיווחים על הניסיון האיראני לפרוש מערכות הגנה אוויריות ברחבי סוריה, ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' (Iran International) חושף גורמי מפתח בשרשרת הפיקוד האיראנית בסוריה שכוללת איראנים, סורים ולבנונים.

את הפרויקט הוביל מפקד ההגנה האיראני בסוריה המכונה מאלכ' או בשמו האמיתי דאוד ג'עפרי, קצין בדרגת אלוף-משנה בחיל האוויר של משמרות המהפכה ומת באופן מסתורי בחודש אוקטובר האחרון. יחד איתו עבד פרידון מחמדי סקאא'י- מנהל פרויקט ההגנה האווירית בסוריה ובלבנון.

תחת ג'עפרי פעלו נציגים נוספים מטעם מפקדת ההגנה האווירית של חיל האוויר של משמרות המהפכה בסוריה. מדובר על עשרות פעילים המנוהלים על ידי מספר בכירים שהיו המעגל הקרוב של ג'עפרי.

רשימת אנשי הקשר האחראים על האמל"ח

המקורות חושפים את שרשרת הפיקוד הפועלת בכל רחבי סוריה. הפעילים יושבים במרכזי פעילות איראניים ובחמ"לים משותפים עם צבא סוריה.

הגורמים האיראניים בתחום ההגנה האווירית עובדים בשיתוף פעולה ובחסות בכירי ההתבססות האיראנית בסוריה כמו ג'ואד ע'פארי, חסן מהדוי עלי זהאדי, עלי רצ'א נסב, וסיד רצ'י שכבר נחשפו בעבר.

כדי לבצע את עבודתם הם נעזרים בגורמי לוגיסטיקה חשאיים שמסייעים להם בעיסוק בציוד רגיש במיוחד, ביניהם ע'לאם חסן חסיני, גורם לוגיסטיקה איראני שפועל במרחב חלב ועוסק בפרויקטים האיראניים הסודיים ביותר כולל בתחום ההגנה האווירית. חסיני היה איש סודו של ג'עפרי ומתחתיו פועלים עשרות פעילים סוריים. הוא מבצע עבודות לוגיסטיקה מורכבות בסוריה בתחום אספקת ציוד הגנה לגורמים בזירה.

ג'עפרי עבד גם עם יאסר רצ'אוני שהוא גורם איראני שעסק בהעברות אמל"ח לסוריה וחזר לאיראן מחשש לחייו לאחר שנחשפה זהותו ותפקידו.

תמונתו של יאסר רצ'א רצ'ואני - פעיל הלוגיסטיקה הבכיר שחזר לאיראן אחרי שנחשפה זהותו

כמו כן אנשי ההגנה האווירית האיראניים עובדים עם פעילים בחיזבאללה שמסייעים להם כמו מחמד מחמוד זלזלי ועבאס מחמוד אלבדס. שניהם היו אנשי סודו של ע'פארי - מפקד הכוחות האיראניים בסוריה לשעבר. נראה שהשניים ממשיכים בפעילותם החשאית בסוריה ומחזיקים בנכסים ובפעילים שמבצעים עבודות רגישות בסוריה, גם מול מה שנותר ממפקדת ההגנה האווירית של חיל האוויר של משמרות המהפכה ופועלים גם באזור חומס וחמה בסוריה שכבר הותקפו על ידי ישראל.

 

איראן סוריה מערכת הגנה אווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד