כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מהלך צודק וראוי"

העיתונים הנחשבים בעולם מגבים את ביבי: "העליון מספק הצדקות לרפורמה"

ה"וול סטריט ג'ורנל" וה"ניוזוויק", שניים מעיתונים החשובים והנקראים בעולם, פירסמו מאמרים התומכים ברפורמה המשפטית שמקדמת ממשלת ישראל בראשות נתניהו. "לבית המשפט העליון בישראל יש יותר כוח מלזה שבארצות הברית רק שהוא בנוסף גם חסר בלמים דמוקרטיים", נכתב בוול סטריט ג'ורנל האמריקני

העיתונים הנחשבים בעולם מגבים את ביבי: "העליון מספק הצדקות לרפורמה"
נתניהו, לוין ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תמיכה חריגה בארה"ב: שניים מהעיתונים החשובים במדינה, ה"וול סטריט ג'ורנל" וה"ניוזוויק", פירסמו מאמרים שונים בהם הם מביעים תמיכה ברפורמות הממשלה הנכנסת. בוול סטריט הסבירו במאמר המערכת את תמיכתם ברפורמה בשל כך ש"בעוד שהעליון האמריקני כפוף לחוקה ופטור לחלוטין מתנאים של זכות עמידה ושפיטות, בית המשפט העליון הישראלי פוסל חוקים בהם הוא רואה "לא סבירים" מה שמכסה בערך את הכל".

בהמשך המאמר בעיתון נכתב כי "לבית המשפט הישראלי יש אפילו וטו על מינוי שופטים חדשים בניגוד למצב בארצות הברית שם הסמכות למינוי שופטים נתונה בידי הנשיא והסנאט".

ה"וול סטריט ג'ורנל" אף הביא את פסילת דרעי כדוגמא לכך שהרפורמה נדרשת. "בית המשפט לא יכל להצביע על שום חוק שמורה על הוצאתו של אריה דרעי מהקבינט, אולם זה לא הפריע לו לבטל את ההליך הדמוקרטי - מהלך הדומה לעריפת ראשה של הממשלה החדשה שסימנה את הרפורמה במערכת המשפט כנושא הדגל שלה".

במאמר שכתב ג'וש האמר ב"ניוזוויק", הותקפה האליטה הבינלאומית שתוקפת את נתניהו: "האליטות תמיד מוצאות דרך לייחד מדינת לאום אחת זעירה, לא יותר מניו ג'רזי. המדינה הזו, כמובן, היא המדינה היהודית, מדינת ישראל המודרנית. פשוט אין מדינה אחרת על פני כדור הארץ שמושכת זלזול כל כך לא פרופורציונלי, ולעתים קרובות חריף, מהממונים המוסריים שלנו".

בהמשך המאמר נכתב: "חבילת הרפורמה השיפוטית של הממשלה בראשות נתניהו צודקת וראויה, הן כעניין של תיאוריה פוליטית והן מבחינת משפט חוקתי השוואתי. למרבה האירוניה, יתר על כן, למרות הגינוי הרפלקסיבי של אלה שלכאורה מודאגים מבריאות הדמוקרטיה התוססת של ישראל, חבילת הרפורמה השיפוטית תחזק באופן מהותי את הדמוקרטיה הממשית של ישראל על ידי צמצום המשפט שלה".

וול סטריט ג'ורנל ממשלת נתניהו יריב לוין ניוזוויק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד