י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תאונת המטוס

השיחה המצמררת של הטייס החרדי לפני ההתרסקות: "אני לא רואה כלום"

כלי תקשורת בארה"ב פרסמו את השיחה בין הטייס החרדי לבקרת התעופה דקות לפני התרסקות המטוס ביום חמישי האחרון סמוך לנמל התעופה בניו יורק  שני הנוסעים החרדים התקשרו למשפחות להיפרד | מזג האוויר הסוער כלל גשם שוטף ורוחות ערות והטייס לא יכל לראות כלום 

השיחה המצמררת של הטייס החרדי לפני ההתרסקות: "אני לא רואה כלום"
ברוך טאוב ז"ל על רקע המטוס צילום: באדיבות המצלם

שני הנוסעים החרדים שהיו במטוס שהתרסק באזור מיוער ביום חמישי האחרון בארה"ב, היו במרחק של פחות משני קילומטרים מנמל תעופה בפרברי ניו יורק שהיה מוכן בצורה מושלמת לנחיתת החירום שלהם אבל השניים ידעו שזהו הרגעים האחרונים שלהם והתקשרו למשפחות להיפרד, כך מדווחת רשת פוקס ניוז.

מטוס ה-Beechcraft A36 הקטן והחד-מנועי המריא משדה התעופה הבינלאומי JFK בניו יורק ביום חמישי בערב, הקלטת אודיו של השיחה פורסמה על ידי Fox News Digital, השיחה היתה בין הטייס ברוך טאוב ז''ל לבקרת התעבורה האווירית.

20 דקות לתוך הטיסה הכריז הטייס, ברוך טאוב, על מצב חירום. "אנחנו מאבדים את לחץ השמן", הוא נשמע אומר לבקרת התנועה האווירית. הוא חזר על מצב החירום שלוש פעמים נוספות לפני שנתן את ההתראה על מצב בלתי הפיך בערך בשעה 17:20 ביום חמישי, כך לפי הקלטת השמע.

בקרת התנועה האווירית הובילה אותם לנמל התעופה של מחוז ווסטצ'סטר, שנמצא כ-70 קילומטרים צפונית לשדה התעופה JFK, ונשמע אומר "אתם מסודרים בצורה מושלמת" לנחיתה. טאוב נשמע אומר: "אני לא יכול לראות כלום".

היה גשם שוטף עם רוחות והטייס לא יכל לראות כלום. בקרת התנועה האווירית אמרה לטייס, "מסלול הנחיתה היא בשעה 10 שלך ופחות מקילומטר וחצי, קשר הרדאר אבד", כך לפי הקלטת.

ואז כל התקשורת נעצרה. השתררה דממה. קול אחר מהבקרה נשמע אומר: "יש איזהו אות ממנו?" נשמעה תגובה: "אין לי כלום".

הנוסע בנימין חפץ התקשר לאשתו, לפני שהמטוס התרסק באזור מיוער בצפיפות בעיירת הפרברים סביב Rye Lake, ניו יורק, כך אמר מנהל מחוז ווסטצ'סטר, ג'ורג' לטימר, במהלך מסיבת עיתונאים ביום שישי האחרון. "אני לא רוצה לתת את המילים המדויקות, אבל הוא נפרד ממנה", אמר.

גופותיהם של טאוב וחפץ נמצאו במהלך חיפוש ביום חמישי בלילה על ידי איכון מהטלפון הסלולרי שלהם, שני ההרוגים היו חלק מהקהילה החרדית בקליבלנד אוהיו, והיו בדרכם לנמל התעופה בריצ'מונד הייטס, אוהיו.

לטימר אמר שגופותיהם שוחררו למשפחותיהם כמה שיותר מהר, כך שניתן יהיה להביאם לקבורה לפני כניסת השבת, "תוך שמירה על המסורת היהודית האורתודוקסית שלהם". ברוך טאוב יובא היום לקבורה, בעוד בנימין חפץ הובא לקבורה ביום שישי האחרון.

רשת CBS מדווחת כי הטייס שעשה ניסיון לנחות בנמל התעופה של מחוז ווסטצ'סטר, אמר לבקרת התעופה בזמן נסיון הגעה למנחת: "טסתי שם ב-ILS לפני שבועיים, אז ננסה לעשות זאת", אמר טאוב. ILS הוא תיאור של מערכת נחיתת מטוס (Instrument Landing System). הטייס ברוך טאוב היה מנוסה ונחת שם באמצעות מכשירים לפני שבועיים. ניסיון נחיתת החירום שלו ביום חמישי בלילה היה במרחק של קילומטר וחצי מנחיתה בטוחה, אך הוא התרסק לתוך איזור מיוער.

על פי הדיווח, הטייס ברוך טאוב היה רגוע ושמר על קור רוח בזמן שדיבר עם בקרת התנועה האווירית לפני ההתרסקות.

מגדל הפיקוח: "אני הולך לשמור אותך, לטפס לשמונה תוך 10 עד 15 מיילים"

ברוך טאוב: "אנחנו לא מקבלים את הנתונים שאנחנו מצפים להם, ואני לא בטוח למה".

מגדל הפיקוח: "שדה התעופה של מחוז ווסטצ'סטר נמצא ממש באגף הימני שלך, אם אתה רוצה לנחות ולבדוק אותו. אתה מכריז על מצב חירום?"

ברוך טאוב: "לא בשלב זה".

מגדל הפיקוח: "כשאתה יכול, פנה ימינה, לכיוון 340, נראה כאילו אני רואה אותך עושה את זה עכשיו".

ברוך טאוב: "אני מכריז על מצב חירום, לחץ הנפט שלנו יורד".

מגדל הפיקוח: "יש לך כוח מנוע עכשיו? האם אתה מסוגל לשמור על גובה?"

ברוך טאוב: "לא, המנוע נגמר".

שיחת החירום וניתוק הקשר איתם, הביאה את כוחות ההצלה למהר ליער הסמוך לשדה התעופה, החיפוש כמעט ולא התאפשר בגלל מזג אוויר קשה, שלא איפשר להטיס מל"טים ולהשתמש בציוד אחר. "היה לנו מאמץ חיפוש והצלה בתחומים שכללו מים, יבשה ותעופה", אמרה מנהלת נמל התעופה של מחוז ווסטצ'סטר, אפריל גספארי. ה-FBI השתמש בטכנולוגיה כדי לחפש את הסמארטפונים של השניים.

הרב נסים אברין מ'בית אברהם' בביצ'ווד סיפר לתקשורת המקומית כי חברי הקהילה נותרו המומים ומזועזעים מהטרגדיה הפתאומית. "אנחנו בהלם. אנחנו ממש אבלים הבוקר (שישי האחרון) איבדנו שניים מהטובים ביותר שלנו - בעלים מדהימים, אבות, חברים, אנשים, עמודי התווך של הקהילה שלנו, אנשים שיעזבו כל דבר שהם עושים כדי לעזור למישהו אחר בכל רגע" אמר הרב אברין.

הרב אברין הוסיף: "אנשים ידעו שהוא איש חסד, אבל אני לא חושב שאנשים הבינו בדיוק באיזו מידה, בגלל שהוא לא נתן לזה להיות מפורסם, אנשים היו מגיעים אליו והוא היה עוזר להם", הרב אברין הוסיף: "בנימין היה פשוט פנינה של אדם. איש משפחה כל כך גאה. אהב את המשפחה שלו, הוא התייחס לכל מי שנכנס לבית שלו כאילו הוא אח שלו, הילד שלו, אני לא חושב שהוא לחץ את ידי פעם כי הוא בירך את כולם בחיבוק, הוא היה מלא חיים ותמיד חייך". ביום שישי אחר הצהריים נערכה הלוויה לבנימין חפץ, הלוויית ברוך טאוב תתקיים היום.

התרסקות מטוס קליבלנד JFK

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד