כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ניסיון לרכך את המשבר בקואליציה?

ברקע פינוי המאחז: כוחות הביטחון הרסו מבנים פלסטיניים בשטחי C

יומיים אחרי פינוי המאחז "אור חיים" בשומרון, פקחי המנהל האזרחי פשטו על מבנים לא חוקיים של פלסטינים בשטחי C, ופינו עשרות מהם | גורם ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "האכיפה שנערכה היא חלק מרכזי מהמאמצים למגר את תופעת הפגיעה בחיי התושבים ובבטחונם" 

ברקע פינוי המאחז: כוחות הביטחון הרסו מבנים פלסטיניים בשטחי C
חיילי צה"ל. אילוסטרציה. צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע המשבר הקואליציוני בעקבות הרס המאחז "אור חיים": פקחי המנהל האזרחי פשטו הבוקר (ראשון) על מבנים לא חוקיים של פלסטינים בשטחי C, ופינו עשרות מהם, כך דווח ב'ווינט'. כאמור, פעולת האכיפה מגיעה יומיים אחרי פינוי המאחז "אור חיים" בשומרון, שהוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן,  ופינויו גרם למשבר בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שמכהן כשר שני במשרד הביטחון, לשר הביטחון יואב גלנט. בעקבות הפינוי שנעשה לטענת הציונות הדתית תוך הפרת ההסכמים הקואליציוניים, יחרימו היום שרי המפלגה את ישיבת הממשלה.

האכיפה הראשונה של כוחות הביטחון נערכה הבוקר במגרש גרוטאות בוואדי רחאל בגזרת בית לחם. במהלך האכיפה, יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי הרסה והחרימה את כלל הציוד שגורם לזיהום סביבתי נרחב באזור ופוגע בבריאות התושבים. בנוסף, בוצעו שתי פעולות אכיפה נוספות למבנים שהוקמו באופן בלתי-חוקי בוואדי ארטאס, גם כן באזור גזרת בית לחם. כוחות הביטחון פינו מאחד המבנים משפחה פלסטינית.

גורם ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר: "פעולות האכיפה שנערכו היום הם חלק מרכזי מהמאמצים המובלים על-ידי יחידת הפיקוח במנהל האזרחי במטרה למגר את תופעת הבנייה בשטחי C, וכן את מזהמי הסביבה שפוגעים בחיי התושבים ובביטחונם".

במנהל האזרחי אמרו כי "כוחות הביטחון ביצעו שלוש פעילויות אכיפה במגזר הפלסטיני ביחס לרכיבי בינוי אשר נבנו בשטח באופן בלתי-חוקי וללא אישור הגורמים המוסמכים בגזרת עציון. הפעילויות בוצעו בהתאם לסמכויות צה"ל באזור יהודה ושומרון".

המנהל האזרחי אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד