כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"בשל אפליה"

נחשף: אלו מצלמות המהירות שלא פועלות

ישנן שלוש מצלמות מהירות ברחבי יו"ש: שתיים מהן ניצבות בכביש 1, בין מעלה אדומים לים המלח, והשלישית בכביש 5 שבשומרון. אלא שכבר תקופה ארוכה שהן לא פעילות מכיוון שאם הן יפעלו הדבר יפלה את הנהגים הישראלים שנוסעים על הכביש

נחשף: אלו מצלמות המהירות שלא פועלות

"זהירות, מצלמת מהירות" מתריע הווייז, לנהגים שיורדים מים המלח או עולים ממנו. הנהגים מאיטים מיד למהירות המותרת, אך מסתבר, שהמצלמות הכתומות עליהן מתריע הוויז, הינן פסלים בלבד, לאחר ש'מסיבה טכנית' הן לא ניתנות להפעלה.

מסתבר שהקושי בשליחת דו"חות מהירות לפלשתינים חסרי כתובת, יוצר מצב של אכיפה בררנית באזור ים המלח והשומרון, בשל כך, כבר זמן רב שמצלמות המהירות הכתומות שניצבות ע"י הכביש לא פעילות וזאת, על אף העבירות החמורות הנעשות בדרך, כך ע"פ הפרסום של חנן גרינווד ב'ישראל היום'.

ע"פ הדיווח ב'ישראל היום' ישנן שלוש מצלמות מהירות ברחבי יו"ש: שתיים מהן ניצבות בכביש 1, בין מעלה אדומים לים המלח, והשלישית בכביש 5 שבשומרון. אלא שכבר תקופה ארוכה שהן לא פעילות מכיוון שאם הן יפעלו הדבר יפלה את הנהגים הישראלים שנוסעים על הכביש.

הסיבה לאבסורד טמונה בכך שהמשטרה לא מסוגלת לשלוח את הדו"חות לפלשתינים, בין היתר מכיוון שפעמים רבות כלל אין להם כתובת. מכך, אם המצלמות יפעלו - התוצאה תהיה אכיפה כלפי ישראלים בלבד.

"גם ישראלים וגם פלשתינים נוסעים במהירות מסחררת בכבישים, בין שמדובר בכביש שמאפשר זאת ובין שלא. כל תאונה כזו יכולה להיגמר בהרוגים, ובינתיים מתעכבים על שאלות של אפליה לצד אחד או לצד השני", טוענים אזרחים בראיון ל'ישראל היום'.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לכתבה: "משטרת ישראל מבצעת פעילות אכיפה בכבישי יו"ש בכלים גלויים וסמויים שמטרתם שמירה על כלל משתמשי הדרך באזור. המשטרה תמשיך לפעול בנחישות כנגד העבירות מסכנות החיים שמבוצעות בכביש, זאת לצד פעילויות הסברה לשינוי תרבות הנהיגה".

 

 

תחבורה דוח תנועה נהגים מצלמות מהירות כבישים נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד