י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"בושה למשפחת השופטים"

השופט בדימוס שתמך עקרונית ברפורמה של לוין - ספג מתקפה

השופטת בדימוס ורדה אלשיך השתלחה בחריפות בסגן נשיא המחוזי בדימוס עודד מודריק. הסיבה: "תמיכתו העקרונית של מודריק במהלך של יריב לוין לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים"

השופט בדימוס שתמך עקרונית ברפורמה של לוין  - ספג מתקפה
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת בדימוס ורדה אלשיך השתלחה באופן בוטה בסגן נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס עודד מודריק ואמרה כי, "אתה בושה למשפחת השופטים", כך דווח ב'גלובס'. הרקע להשתלחות היא תמיכתו העקרונית של מודריק במהלך של שר המשפטים יריב לוין לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. דבריו של מודריק נאמרו ביום שישי האחרון בראיון לחדשות 12.

את הדברים הבוטים והקיצוניים כתבה השופטת בדימוס אלשיך בפורום בו חברים כל שופטי ישראל שפרשו מן השיפוט בפועל. דבריה נכתבו תחת הכותרת "מודריק כוכב עליון".

אלשיך תקפה: "קשה להתאפק אחרי הקשבה לעודד מודריק, לפני כמה דקות. לא בשל דעותיו, אם כי היה ראוי שכגילוי נאות יגלה לכל אלה שהטיף להם מוסר שהוא ימני "קשה"". היא המשיכה בהשתלחות ואמרה: "מבחינתי אתה בושה למשפחת השופטים, ואני בטוחה שיש לי עוד תומכים (וגם מתנגדים). התנשאת, השתחצנת... משל כל החוכמה והשכל ירדו לעולם ישירות אליך ונמצאים אצלך".

אלשיך המשיכה להשתלח, וללעוג לשופט על כך שחרף הביקורת שלו על הוועדה לבחירת שופטים הוא בעצמו ביקש להתמנות, וציינה בנוסף שהוא הוא בעל שתי פנסיות.

בין חברי הקבוצה התעוררה סערה בעקבות דבריה של אלשיך שביקרה והתנסחה בצורה לא עניינית. אלשיך סירבה לחזור בה מן הדברים, ונותרה בעמדתה, ואף עקצה שופט בדימוס נוסף שיצא להגנת השופט מודריק. אלשיך כתבה לו: "גם אני הצטערתי לקרוא את דבריך. מה שרואים מפה לא רואים משם. מאחוריי מספר שנות עבודה עם עודד באותו בית משפט, ולא התייחסתי להיסטוריה שלו".

השופט בדימוס בני ארבל הציע בסופו של דבר להפסיק את הדיון בכדי שהדברים לא יודלפו לתקשורת: "חברות וחברים, חבל שהמחלוקות בין לשם שמיים ובין לשמן מועלות בפורום כה רחב, כבר למדנו שיש אוזניים לכותל ודברים זולגים החוצה. סבורני כי עדיף שהדברים ייאמרו בהתכתבות פרטיות".

יצויין כי, השופט בדימוס עודד מודריק לא הגיב בפורום למתקפה של השופטת אלשיך.

עודד מודריק ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד