כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תנאים לפטור מויזה

שגריר ארה"ב: "לנתניהו יש תוכניות שלא יקרו אם החצר האחורית שלו תבער"

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס אומר בראיון כי נתניהו רוצה לקדם דברים חשובים אך הם לא יקרו אם "החצר האחורית שלו תבער". לגבי פטור מויזה אמר השגריר כי יש מספר תנאים שישראל חייבת לעמוד בהם

שגריר ארה"ב: "לנתניהו יש תוכניות שלא יקרו אם החצר האחורית שלו תבער"
בנימין נתניהו ותום ניידס צילום: מתוך הפייסבוק שלו

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס אמר בראיון ל-Times of Israel כי "ראש הממשלה אמר לנו שהוא רוצה לעשות דברים גדולים. ואנחנו רוצים לעשות גם דברים גדולים. אבל אם אנחנו רוצים להשיג את הדברים האלה, אנחנו לא יכולים להתעורר ולגלות שהחצר האחורית שלו עולה באש. אז הוא יצטרך לנהל את הדברים שאכפת לנו מהם ביעילות", אמר ניידס, והדגיש את מחויבותו של הממשל האמריקני לשמר את הסיכויים לפתרון שתי המדינות.

כשנשאל אם הממשל מרגיש טוב יותר לגבי הממשלה החדשה לאחר ביקורו של ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי, אמר ניידס שמוקדם מדי לקבוע.

"אנחנו נשפוט את זה לפי פעולות, לא רק הסכמים קואליציוניים או פרסומים בעיתונות", אמר. "נתניהו אמר לנו שהוא עם היד על ההגה, אז עכשיו הוא צריך לנהוג במכונית, יש לו הרבה דברים שהוא צריך להצליח כדי להשיג את הדברים שהוא רוצה לעשות".

בנוסף להסכם נורמליזציה עם סעודיה שריאד שוב שללה בנסיבות הנוכחיות בשבוע שעבר ללא התקדמות מול הפלסטינים, נתניהו מחפש להגביר את שיתוף הפעולה עם ארה"ב מול איראן, תוך הפעלת גישה אגרסיבית יותר למנוע מהרפובליקה האסלאמית להשיג נשק גרעיני.

ניידס הבהיר כי ממשל ביידן לא יתנה את מאמציו מול איראן בנכונותה של ישראל לשתף פעולה בנושא הפלסטיני. "אנחנו הולכים לעבוד על איראן כי בסופו של דבר זה משהו שלנשיא ביידן אכפת מאוד, הן לביטחון ישראל והן לביטחון שלנו".

"אז זה יהיה מאוד מועיל אם לא נצטרך להתמודד כל יום עם דברים שאנחנו מתנגדים להם באופן יסודי, כי זה רק מסיח את דעתנו מהנושאים הגדולים יותר שאנחנו מנסים להשיג", אמר השגריר. הוא הוסיף כי נתניהו "מבין זאת טוב יותר מכל אחד אחר, אנחנו לא צריכים ללמד אותו על הדברים שאכפת לנו מהם".

השגריר ניידס אמר כי קיבל הבטחות שנתניהו ישמור על הסטטוס קוו בהר הבית, אך השגריר הודה כי אלו לא כללו התחייבות שביקורים של בן גביר יפסיקו להתקיים.

לגבי פטור מויזה לארה"ב אמר השגריר: "ישראל תצטרך להבטיח הדדיות גם לפלסטינים-אמריקאים, אשר מתמודדים כיום עם מכשולים רבים בנסיעה דרך נמל התעופה בן גוריון ונאלצים להשתמש במעבר אלנבי להגיע לירדן ומשם לטוס לחו"ל".

הוא הוסיף: "הדדיות פירושה פלסטיני-אמריקאי המתגורר בדטרויט יוכל לטוס לבן גוריון ולנסוע לרמאללה. ואם אתה ברמאללה ואתה פלסטיני-אמריקאי, אתה תוכל לנסוע מרמאללה לבן גוריון ולטוס לדטרויט", הסביר ניידס.

"אם ישראלים רוצים להיות בתוכנית פטור לויזה, זה הדבר הנכון לעשות, וזה חייב להיעשות אחרת הפטור מהוויזה לא יקרה", הוסיף.

תומאס ניידס בנימין נתניהו ארה''ב הרשות הפלסטינית ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד