כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ומהי רמת האמון במערכת

סקר חדש: רוב מוחלט בימין תומך ברפורמה המשפטית

על רקע המשך המחאות השונות נגד הרפורמה המשפטית בניסיון להוביל לביטולה, סקר חדש בדק ומצא מה חושב ציבור מצביעי המרכז והימין על הרפורמה שקורעת את המדינה | וגם, מה חושבים מצביעי המרכז והימין על תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה

סקר חדש: רוב מוחלט בימין תומך ברפורמה המשפטית
המחאה במוצ"ש צילום: גילי יערי, פלאש 90

הרפורמה המשפטית שהציג שר המשפטים יריב לוין עודנה קורעת את המדינה ומובילה למחאות סוערות ולא רק במוצאי שבתות. סקר שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' שהתפרסם במהדורה המרכזית של 'ערוץ 14' בדק מה חושב הציבור הימני שהצביע למפלגות הקואליציה על הרפורמה.

לפי תוצאות הסקר 53% מהמשיבים חושבים כי דרוש תיקון במערכת המשפט במידה רבה, כאשר נוסף אליהם השיבו 11% מכלל המשיבים כי התיקון דרוש במידה בינונית. רק 33% אחוזים השיבו כי נדרש תיקון במידה מועטה ואחוז אחד בודד השיב כי אין לו עמדה בנושא.

באשר לשאלה מה צריך להיות מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה כלפי החלטות שאינן קשורות לדין הפלילי: רוב מוחלט של 63% מקרב הנשאלים על כך שתפקיד היועמ"ש לשמש לייעוץ בלבד, 25% השיבו דווקא כי תפקידו מצריך מעמד שיפוטי מחייב ואילו 6% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

השר יריב לוין. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בנוסף נבדק בסקר שפורסם ב'ערוץ 14', מהו שיעור התומכים ברפורמה שמוביל שר המשפטים יריב לוין מבין מצביעי הימין-מרכז והתוצאות חד משמעיות. 91% מקרב מצביעי הימין הביעו תמיכה ברפורמה, 61% מקרב מצביעי המרכז-ימין הביעו גם הם תמיכה במהלך שמוביל שר המשפטים לוין. לעומת 20% מקרב מצביעי המרכז ואילו בקרב מצביעי 'המחנה הממלכתי' נרשמו 26% אחוזי תמיכה במהלך.

עוד בדק הסקר לכמה ממצביעי הימין-מרכז יש "אמון נמוך" במערכת המשפט הישראלי. על פי תוצאות הסקר 83% מקרב מצביעי הימין השיבו כי יש להם אמון נמוך במערכת המשפט, בימין מרכז 46% השיבו את אותה התשובה, במרכז 15% ומבין מצביעי 'המחנה הממלכתי' 24% השיבו גם כן כי יש להם אמון נמוך במערכת המשפט.

המשתתפים נשאלו גם כן האם הם תומכים בשינוי השיטה לבחירת השופטים, כך שנבחרי הציבור יהיו הרוב בוועדה לבחירת שופטים. גם כאן 85% מקרב מצביעי הימין תומכים במהלך בנוסף ל-49% מקרב מצביעי הימין-מרכז שתומכים בו גם כן. רק 15% מקרב מצביעי המרכז הביעו תמיכה בשינוי השיטה ואילו בקרב המחנה הממלכתי נמצאו 24% תמיכה במהלך.

הרפורמה המשפטית יריב לוין הפגנות היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד