י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרקליט המדינה שוקל להאשים את הגר"א יוסף

לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד את רבה של חולון הגאון הרב אברהם יוסף לדין באשמת עבירות מרמה והפרת אמונים, הודיעה הבוקר פרקליטות ת"א כי פרקליט המדינה שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע • בפרשייה, שהתפוצצה במהלך הבחירות לרה"ר, נחשד הרב כי פעל בניגוד עניינים לטובת בד"צ בית יוסף בתפקידו כרב העיר חולון • כל הפרטים

הרב אברהם יוסף, פלאש90
הרב אברהם יוסף, פלאש90

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (א') לגאון הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון, כי פרקליט המדינה שוקל את העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים וזאת בחשד שקידם את בד"צ בית יוסף הנמצא בבעלות משפחתו, תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב העיר.

הרב חשוד, כי הפלה לרעה בד"צים אחרים אשר נתנו השגחה לעסקים לממכר בשר בעלי כשרות 'מהדרין' בחולון ובאור יהודה.

הרב אברהם יוסף מכהן כרב העיר חולון מאז 1998 ועד עתה. בשנים 2008-2011 מונה כממלא מקום רב העיר אור יהודה וכאחראי הכשרות בה, בעקבות מותו של רב העיר המקומי. בד"צ בית יוסף הינו בד"צ פרטי, הרשום כחברה, ומצוי בבעלות משפחת הרב יוסף. בד"צ העדה החרדית ובד"צ הרב לנדאו מזוהים עם העדה האשכנזית, ומחירי הבשר בהכשרים אלה יקרים משמעותית ממחירי הבשר בהכשר בד"צ בית יוסף ובד"צים אחרים המזוהים עם העדה הספרדית. רוב ציבור צרכני הכשרות בחולון ובאור יהודה הינו ספרדי.

מחומר הראיות עולה, כי החל מתחילת כהונת הרב יוסף כרב העיר חולון הוא הנחה את הכפופים לו, בכתב ובעל פה, כי בעלי עסקים לממכר בשר בחולון, המבקשים לקבל תעודת כשרות 'מהדרין' מהרבנות, חייבים לעבוד עם אחד משלושה בד"צים בלבד - בית יוסף, העדה החרדית או הרב לנדאו.

כאשר מונה הרב יוסף כממלא מקום רב העיר אור יהודה, הוא מסר הנחיה זהה לכפופים לו. משמעות הנחייתו של הרב הייתה חיובם של בעלי עסקים בתשלום לאחד הבד"צים הנ"ל, כתנאי לקבלת תעודת מהדרין מהרבנות, בעוד שקודם לכן לא הייתה כל הנחיה מגבילה כאמור, ובפועל פעלו בערים בד"צים נוספים.

בהתאם להנחיה, ניתנה הודעה לבעלי עסקים בחולון ובאור יהודה כי עסק לממכר בשר אשר לא ימלא אחר ההנחיה, לא יקבל תעודת כשרות מסוג 'מהדרין' מהרבנות. הרב יוסף ידע כי בשל מאפייני ציבור צרכני הכשרות בחולון ובאור יהודה, שרובו ספרדי, ובשל הפער במחירי הבשר בין שלושת הבד"צים, יעדיפו בעלי העסקים את בד"צ בית יוסף, השייך למשפחתו.

כתוצאה מההנחיה, החלו בעלי העסקים, בלית ברירה, לשלם דווקא לבד"צ בית יוסף עבור תעודת הכשרות וההשגחה הנוספת. במעשיו, מנע הרב תחרות חופשית בעסקי הבשר בחולון ובאור יהודה, ובכך פגע פגיעה כלכלית בבעלי העסקים, וזאת כדי לקדם מבחינה עסקית את הבד"צ השייך למשפחתו.

בנוסף, במהלך כהונתו של הרב יוסף כרב העיר חולון, מונו שני מפקחים המועסקים ברבנות חולון וכפופים לו כמפקחי כשרות מטעם בד"צ בית יוסף, ועסקו בשני העיסוקים במקביל. המפקחים קיבלו שכר משני המקומות, הכל בידיעתו ובאישורו של הרב יוסף.

בגין הפעולות המתוארות לעיל נשקלת העמדת הרב לדין בשתי עבירות מרמה והפרת אמונים. התיק נחקר ע"י יאח"ה בלהב 433 ומטופל ע"י עו"ד שירי רום מפרקליטות מחוז ת"א.
אישום חולון אברהם יוסף בית יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד