י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
24 שעות במתכונת שבת

האלימות הגואה: שביתה בכל מערכות הבריאות ברחבי הארץ; מה כלול

מערכת הבריאות כולה תעבוד היום במתכונת חירום כאשר כל השירותים יושבתו במחאה על אירועי האלימות הגואים כלפי הצוותים הרפואים לכל אורך התקופה האחרונה בפרט | טיפולים דחופים ייבחנו בוועדת חריגים |  "א"א לעבור לסדר היום לא נעשה דבר לשמירה על ביטחון הרופאים"

האלימות הגואה: שביתה בכל מערכות הבריאות ברחבי הארץ; מה כלול
רופא ומטופל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שביתה מתקיימת היום בכל מערכת הבריאות ברחבי הארץ, זאת על רקע מקרי האלימות שאירעו לאחרונה נגד צוותים רפואיים.

במסגרת השביתה מושבתים בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ וגם קופות החולים, כך נמסר מההסתדרות הרפואית.

השביתה החלה הבוקר ב-07:00 ותסתיים מחר ב-07:00. טיפולי החירום שיפעלו הם שירותי דיאליזה דחופים; טיפול נמרץ; חדרי מיון; חדרי לידה; פגיות; וטיפולים אונקולוגיים. מנכ"לים, מנהלי בתי חולים, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרה ושירות בתי הסוהר לא ישבתו. יצטרפו לשביתה גם הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאים בבתי הספר, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

במהלך היום יעבדו כלל בתי החולים במתכונת שבת, ומרפאות החוץ והמערך האמבולטורי יושבתו. המשמעות היא שתורים לבדיקות וטיפולים צפויים להתבטל. מתן טיפולי IVF ייבחנו על ידי ועדת החריגים במוסדות הרפואיים. יש לציין כי ייתכנו פערים משמעותיים ב"ציות" להנחיות השביתה בין המוסדות הרפואיים השונים, כך שבמוסד אחד היא תורגש באופן משמעותי ובאחר לא תורגש כלל.

בהסתדרות הרפואית, שם הכריזו על השביתה, הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות וטוענים כי למרות האלימות הגואה, משרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים לא עושים מספיק כדי למגר את אותם מקרי האלימות. "למרבה הצער לא נוספו די מאבטחים להגנה על הצוותים הרפואיים, לא הוחמרה הענישה, לא הוטמעו מערכות דיווח למניעת אירועי האלימות ולא נעשה דבר לשמירה על בטחון הרופאים", הסבירו.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ספי מנדלוביץ' התייחס הבוקר לשביתה ואמר: "שביתה זו זכות לגיטימית של עובדים. אנחנו חשבנו שהיא לא תהיה אפקטיבית. דיברתי עם אחד הרופאים בשבוע שעבר והוא אמר לי 'השריטות הגופניות ייעלמו אבל השריטות בנפש יישארו לתמיד', ואין אמירה מדויקת מזו"

יו"ר ארגון רופאי המדינה הד"ר זאב פלדמן, אמר הבוקר כי "אי אפשר לעבור לסדר היום, אירועי התקיפה מפחידים ופוגעים בנו - אנחנו לא מוכנים להסכים לזה. צריך להוציא לפועל מחר בבוקר את ההחלטה להפוך את מקצוע האבטחה במערכת הבריאות למועדף"

שביתה רפואה אלימות בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד