כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"תמרור אזהרה"

גנץ נגד סמוטריץ': "החדירו סוסים טרויאנים למערכת הביטחון"

גנץ נאם בפתח ישיבת הסיעה ותקף את השר במשרד הביטחון על רקע המאבק על המאחזים הבלתי חוקיים: "בסוף השבוע קיבלנו דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון". סמוטריץ' הגיב: "קשה שמזיזים לאליטה את הגבינה"

גנץ נגד סמוטריץ': "החדירו סוסים טרויאנים למערכת הביטחון"
בני גנץ בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה השבועית להפגנות השמאל נגד הרפורמה המשפטית ואמר: "אני רואה את ההשפעה העצומה של הזעקה הציבורית וההפגנות, ואני מתחיל לשמוע קולות מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות ולא רוצים 'לשפוך את הדמוקרטיה עם המים'".

לדברי גנץ: "יותר ויותר אנשי ימין מדברים על כך, עוד ועוד חברי כנסת לוחשים זאת במסדרונות, וחרדים רבים מבינים את האיום עליהם כמיעוט בעתיד. אנחנו מתחילים לראות את הבקיעים ושמענו שבאנגלית נתניהו כבר מדבר אחרת. לאט לאט הלבנים "בחומת שיכרון הכוח" נסדקות וגם בקרב התומכים במהלכים של הממשלה, מבינים יותר ויותר שטובה הסדרה בהסכמה רחבה ממהפכה משטרית".

גנץ טען כי, "להפגנות ולמחאה – יש כוח עצום. אני קורא לכל המפגינים מכל חלקי החברה – בהיי-טק, בקרב הסטודנטים שיצאו שוב השבוע להפגין – המשיכו להשמיע את קולכם באופן דמוקרטי וחוקי. אתם נותנים לנו רוח גבית עצומה במאבק שבסופו צריך להגיע להסכמות הכרחיות – אך לא לפשרות שיקריסו את הדמוקרטיה הישראלית. אני מדגיש - על הדמוקרטיה המהותית לא יהיו פשרות".

גנץ הוסיף: "היום בבוקר קיבלנו עוד הוכחה שכשיש מחאה צודקת – היא עובדת. נתניהו החליט לכפות את עמדתו ולהורות לשר התרבות להמשיך במיזם שבת ישראלית שיזם והוביל שר התרבות הקודם חילי טרופר. מיזם מבורך שמאחד בין כל חלקי החברה – דתיים וחילונים, ישראלים מכל הדתות והעדות. האירוע הוכיח לנו שכשראש הממשלה רוצה – הוא יכול לכפות על שריו את רצונו. אני קורא לנתניהו שאני יודע היטב מה עמדתו ודעתו – פעל עכשיו גם בנושאים האחרים".

במהלך נאומו תקף גנץ בחריפות את שר האוצר סמוטריץ' על רקע הקרב בממשלה נגד הקמת המאחזים הבלתי חוקיים: "בסוף השבוע האחרון קיבלנו לראשונה גם דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון. כפי שהזהרתי - לצה"ל חייב להיות מפקד אחד, ולמערכת הביטחון יש שר אחראי ממונה אחד.

העובדה שהגענו למצב שניתנות הנחיות סותרות בנוגע לפעילות מבצעית שגרתית של פינוי מאחז בלתי חוקי – היא תמרור אזהרה לראש הממשלה ולשר הביטחון שהפוליטיקה חודרת עמוק לתהליכי קבלת ההחלטות", אמר גנץ.

גנץ הבהיר: "אין ולא יכול להיות שר ביטחון ב', אין ולא יכול להיות מפעיל כוח אלטרנטיבי ביהודה ושומרון. אני קורא לראש הממשלה לעצור את הפארסה – ולקחת עכשיו מידי סמוטריץ' את כל הסמכויות ולהכפיפו לשר הביטחון באופן מלא, או לבטל לאלתר את מינויו כשר במשרד הביטחון".

גנץ קרא גם לראש הממשלה נתניהו לבטל את ההסכם עם איתמר בן גביר ואמר: "אני קורא לו להודיע לבן גביר שמג"ב איו"ש היה וישאר חלק מהכוח האורגני של פיקוד המרכז. אני קורא לו לעשות את זה כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שנעמוד במבחן משמעותי שבו הסכמים קואליציוניים וצרכים פוליטיים, יפגעו במשימה המבצעית ויפגעו בביטחון אזרחי ישראל. אל תשחקו בביטחון".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר סמוטריץ׳ השיב לגנץ בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית ואמר: "תמיד קשה שמזיזים לאליטה את הגבינה, לכן קשה לגנץ".

בני גנץ בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד