כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פונה להידברות

לפיד על הרפורמה המשפטית: "הצעתי לנשיא להקים ועדה בלתי תלויה, שתגבש הצעה"

ראש האופוזיציה לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אבל מי שמתקן צריך להיות מעל לכל חשד". לפיד חשף כי הציע לנשיא הרצוג להקים ועדת בלתי תלויה ושהוא בוחן זאת בימים אלה. ליברמן ומיכאלי קראו ללפיד שלא ללכת להידברות 

לפיד על הרפורמה המשפטית: "הצעתי לנשיא להקים ועדה בלתי תלויה, שתגבש הצעה"
לפיד והרצוג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה לסערה הציבורית סביב הרפורמה המשפטית שמקדם השר יריב לוין ואמר: "פירוק ודריסת מערכת המשפט שאותה הממשלה דוחפת בכל הכוח קורעת לגזרים את החברה הישראלית. גם אנשים ששנים דיברו על רפורמה משפטית, מבינים שזו לא רפורמה. זה הרס הדמוקרטיה".

לדברי לפיד: "אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אין מערכת שאין מה לתקן בה, אבל רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה".

"אם רוצים לשפר ולתקן את ליבת מערכת שלטון החוק שלנו", אמר לפיד, "מי שמתקן צריך להיות מעל לכל חשד. התיקון לא יכול להיעשות בידי נאשמים ומורשעים. הוא לא יכול להיעשות בידי מי שיש להם אינטרסים זרים. הוא לא יכול להיעשות בחופזה, בלי איזונים ובלי בלמים, כדי לפתור בעיות פוליטיות".

לפיד הוסיף במהלך נאומו: "שוחחתי על כך בשבוע שעבר ושוב השבוע עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת".

לפיד טען: "ועדה נשיאותית תוכל לשמוע את כל הצדדים, את בית המשפט, את הממשלה, את האופוזיציה, את האקדמיה. במקום הדהירה הפרועה שאנחנו רואים היום, היא תקיים הליך סדור שבסופו תונח על השולחן הלאומי הצעה מאוזנת שתשפר במקום להרוס, תתקן במקום לשבור.

הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון. אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו", אמר.

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב לדברי לפיד ואמר: "אני קורא לראשי האופוזיציה: צאו מהסרט! אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט. אתם אומרים שהממשלה רוצה להביא את ישראל ל-100% דיקטטורה, אז איזה פשרה אתם רוצים? 50% דיקטטורה?!".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה לדברי לפיד ואמרה: "אני מאוד מאוד מוטרדת מהקולות שמשמיעים גנץ ולפיד, לפיד וגנץ. אלה בדיוק הקולות שהמפגינים שלנו מתנגדים להם. אלה בדיוק הקולות שמרפים את ידיהם ועלולים לגרום להם להישאר בבית".

מיכאלי הוסיפה: "לא לפשרה עם נתניהו. אנחנו אומרות בצורה חד משמעית, לא לפשרה עם נתניהו, לא למשא ומתן עם נתניהו, לא להצעות מתנחמדות לנתניהו, לא להתרפסות בפני נתניהו. אסור לאף אחד שנלחם על המדינה שלנו להיכנע לנתניהו.

אתם אמורים לדעת את זה, אתם כבר נכנעתם לו בעבר ונתתם לו ממשלה, פעם אחת ב-2013 ופעם אחת ב-2020. אתם אמורים לדעת איך זה עובד.
כניעה לנתניהו היא ויתור על הדמוקרטיה שלנו", אמרה.

 

יאיר לפיד יצחק הרצוג ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד