כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בניגוד להוראות חוק המכר

משרד השיכון מזהיר: רוכשים דירה מהחברה הזו? אתם מסתכנים

עיצום כספי בהיקף של כרבע מיליון שקל הוטל על החברות ק.ק.א ניהול פרויקטים בע"מ ומרכז תל חי כפר סבא התחדשות עירונית בע"מ | משרד הבינוי והשיכון קורא לציבור לפנות ליחידת חוק המכר במשרד בכל מקרה שבו מציעות החברות לרכוש מהן דירות

משרד השיכון מזהיר: רוכשים דירה מהחברה הזו? אתם מסתכנים
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

ממונה חוק המכר במשרד מצא כי בשנת 2021 חברת ק.ק.א ניהול פרויקטים בע"מ התקשרה עם רוכש דירה בהסכם מכר למכירת דירה ברחוב המעפילים 8 באשדוד, ובד בבד חתם לכאורה אותו הרוכש עם חברת מרכז תל חי כפר סבא בע"מ, הקשורה לחברה המוכרת, על הסכם הלוואה פיקטיבי שמטרתו לממן את פרויקט הבניה.

בדרך זו, גבתה החברה מהרוכש סך של 200,000 שקל מבלי להבטיח כספים אלו - והכל בניגוד להוראות חוק המכר. במהלך חקירת החברות עלה החשד כי הן פעלו בשיטה זו בהתקשרויות נוספות.

יצוין כי החברות לא השלימו את בניית הפרויקט מסוג תמ"א 38/1 ובשלב זה, למיטב ידיעת משרד הבינוי והשיכון וכפי שנמסר מהחברות הן עזבו את האתר ופרויקט זה תקוע.

במהלך חקירת החברות עלה החשד כי הן פעלו בשיטה זו בהתקשרויות נוספות. החברות התחייבו כי הפסיקו פעילות בענף הנדל"ן. אולם, ליתר ביטחון, משרד הבינוי והשיכון מזהיר את הציבור וקורא לו לפנות ליחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון אם הן ממשיכות לעסוק במכירת דירות. 

מקרה זה מתווסף למקרים נוספים בהם פעלה ופועלת יחידת חוק המכר בקשר להלוואות פיקטיביות אשר מטרתן לעקוף את הוראות החוק ובהן מספר רב של חברות חשודות.

יחידת חוק המכר מקדמת חקירות והליכים מנהליים נוספים המתנהלים בימים אלה מול חברות החשודות בגביית כספים באמצעות הסכמי הלוואות פיקטיביים.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן מסר: "יזמים אשר פועלים בניגוד לחוק המכר פוגעים בענף הנדל"ן, ברוכשים ובעצמם. זה המקום לפנות לציבור היזמים אשר פעלו או פועלים בדרך של הסכמי הלוואה מול רוכשי דירות ולהציע להם לפנות לממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון על מנת להביא לתיקון של הפרות החוק בשיתוף פעולה. מרוכשי הדירות אני מבקש לשים לב על מה הם חותמים ובמקרה הצורך להתייעץ עם עורך דין".

 

דירה חוק המכר קבלן הלוואה משרד השיכון והבינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד