י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אישומים מופרכים

רדיפה אנטישמית: הרבנית עומדת בפני עונש מאסר

הרבנית קרינסקי, שהקדישה יחד עם בעלה את כל חייהם להחיות את החיים היהודיים בליטא, עומדת בפני עונש מאסר שהוא כולו רדיפה אנטישמית מצד שופט שלא מרפה. "הקדישו את כל חייהם למען אחד. מטרה בלבד - להחיות את החיים היהודיים בליטא"

רדיפה אנטישמית: הרבנית עומדת בפני עונש מאסר
פטיש בית משפט צילום: Unsplash

גברת נחמה דינה קרינסקי היא אמא יהודייה במובן האמיתי של המילה, אם לאחד-עשר ילדים ושלושה ילדי אומנה, אבל למען האמת היא אם של קהילה שלמה.

מרת קרינסקי ובעלה רבי שלום בער קרינסקי מכהנים ב-28 השנים האחרונות כשלוחים בווילנה בירת ליטא. במהלך התקופה, הם פעלו ללא לאות כדי לספק את הצרכים הרוחניים והחומריים של קהילה שנחרבה על ידי השואה והדיכוי הסובייטי בעקבותיה.

"פגשתי הרבה יהודים מתחומי חיים שונים וראיתי ארגונים יהודיים שונים", אומרת תושבת וילנה מרים דניסוב, "אבל מעולם לא פגשתי אנשים מסורים כאלה כמו הרב וגברת קרינסקי, שהקדישו את כל חייהם למען אחד. מטרה בלבד - להחיות את החיים היהודיים בליטא".

"הם הפכו למייסדים ומנהיגים של הקהילה היהודית מכל הבחינות במשך כמעט 30 שנה, פיזית ורוחנית. הם עזרו לי מאוד ומימנו את שכר הלימוד ואת עלויות המחיה שלי כדי שאוכל להתחבר מחדש לשורשים היהודיים שלי".

היא הוסיפה כי גם כשהיו זמנים קשים, הם מעולם לא חשבו לחזור לארה"ב, שם נולדו השניים.

אולם כעת, מפעל חייהם של השניים עומד בפני איום רציני, והרבנית נמצאת בסכנת עונש מאסר. מערכת המשפט הליטאית, המושחתת, בעלת הדעות הקדומות, הגישה אישומים מופרכים נגד גברת קרינסקי הקשורים למצבו הכלכלי של בית הספר אותו ניהלה. למרות ראיות ברורות לכך שהיא ובעלה חפים מפשע מהעוולה, השופט ממשיך לרדוף אחרי התיק. אם גברת קרינסקי, חס ושלום, תימצא אשמה, היא עלולה לעמוד בפני עונש מאסר.

לדברי גורמים בקהילה היהודית, בית הספר צבר חובות לאחר שלא הצליח לקבל כסף מקרנות סיוע שונות, הרב קרינסקי אמר כי התנכלו לבית הספר שלהם ומנעו מהן לקבל סיוע כספי. הוא הוסיף שאם התרומה הייתה מתקבלת בזמן, זה היה מונע מבית הספר לפשוט רגל ומההאשמות נגד אשתו.

חבר בקהילה היהודית של וילנה האשים את בית המשפט בכך ש"המשיך להעמיד לדין את הרבנית דינה למרות הראיות שהוצגו, המראות שהיא ובעלה ניסו למנוע מבית הספר להפסיד כסף".

הוא גם סיפר כי בית הספר שכר רואה חשבון לנהל את הכספים שלו, לדברי האיש, חוקרי משטרה חיפשו באוגוסט 2021 אחר מסמכים בבית הספר, והרסו דלת חסינת כדורים שהותקנה בכניסה לבית הספר כאמצעי נגד התקפות אנטישמיות.

התפללו לזיכוי מלא של נחמה דינה בת חיה באשא.

בית משפט חב"ד וילנא ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד