כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פרויקט ייחודי

בוגרי מל"מ נחשפים לראשונה: "כך עברנו את המבחנים"

בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו נחשפים סיפורי ההצלחה של מכון ההוראה מל"מ • בראיון משותף הם מגלים לראשונה כיצד הפכה אותם שיטת '6 הנקודות' לתלמידי חכמים עצומים הבקיאים בש"ס ופוסקים ראשונים ואחרונים • כך תעברו את המבחנים בקלות

בוגרי מל"מ נחשפים לראשונה: "כך עברנו את המבחנים"
רבנות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אברכים רבים, בחורי ישיבות, ואף בעלי בתים השייכים בעולמה של הלכה שבחרו ללמוד לגשת ללימודים תורניים מספרים על תסכול גדול בקרב אלו הלומדים שנים רבות הספקים רבים, אך אינם מצליחים לזכור, לסדר, ולהכיל את הדינים והיסודות הנלמדים.

בעקבות הצורך הגדול לפתרון באמצעותו יוכלו לזכור חומר רב הנלמד בזמן קצר יחסית, פיתח הרב יגאל מוניסר ממל"מ – מכון המשפט את שיטת '6 הנקודות', שיטת לימוד ייחודית שמבוססת על מאמרי חז"ל ובדגש עפ"י שיטת הלימוד של המהר"ל מפראג ור' ישראל סלנטר, וכן על מחקרים בתחום הזיכרון, השיטה מסייעת לזכור חומר רב עד לתוצאות מדהימות, השיטה קיבלה אהדה אינסופית בבתי גדולי מורי ההוראה בדורנו, וכך הצליח מרכז מל"מ במשך 15 שנות פעילותו לקדם אלפי תלמידים לדעת את התורה הקדושה, ולעבור את המבחנים המורכבים בהצלחה, עם למעלה מ-95% הצלחה!

בשיטה זו לומדים רבים ניגשו ללימודיי רבנות, דיינות, כדי לדעת את התורה ולהגיע לרמה של פסיקת ההלכה מהש"ס עד אחרוני האחרונים. ולכהן פאר כמורי הוראה ודיינים בקהילות הקודש.

כמו כן, רבים נרשמו למסלול הכשרה 'טוען רבני' כדי לקנות לעצמם מקצוע תורני מכובד שבסופו של תהליך אף עשוי להביא פרנסה מכובדת לביתם ולשמור על חוסנו הכלכלי של הבית בעת משבר.

הנרשמים למחזורים הראשונים של קורסי רבנות, דיינות וטוען רבני במל"מ לא האמינו בתחילה כי יצליחו בעקבות שיטה ייחודית זו לעבור את מבחני הרבנות ולזכור את החומר הנלמד היטב לאורך זמן, אך לאחר הבחינות וקבלת התעודה, הם מעידים כי זו הדרך לידיעת התורה ושיטת הלימוד הפכה אותם לתלמידי חכמים גדולים.

להרשמה לקורסים הבאים של מכון מל"מ הקליקו כאן>>>

פנינו אל כמה רבנים חשובים אשר השתמשו בשיטת '6 הנקודות' לשמוע מהם על מהות השיטה והאופן בה נעזרו בה על מנת לסדר במוחם את החומר הנלמד ובכך לסייע להם לעבור את המבחנים בצורה מיטבית וכן עם כמה רבנים שלמדו בקורסים הנלמדים במכון, ביניהם הרב אייל גריינר ראש ישיבה 25 שנה בטפחות, הרב שלמה קריגר טו"ר ומגשר - לקראת סיום קורס דיינות במל"מ, והרב שמואל בן הרוש שמכהן כרב בשירות בתי הסוהר.

עם מה אתה מרגיש שיצאת מהקורס?

הרב גריינר: מלבד הידע וההצלחה במבחנים, עם שיטה לימודית שמצליחה להביא את הלומד בזמן יחסית קצר, לשליטה מיטבית בכמות חומר גדולה מאוד, וכמובן לסייע לו לפסוק, וכמובן לדעת להוציא את החומר הנלמד בצורה מאורגנת ונכונה גם במבחן ובחיים שאחרי הקורס".

הרב קריגר: נחלק את זה ל2 , אני  טוען רבני במקצועי שכעת לומד בקורס דיינות במל"מ. אני זוכר בלימודי טו"ר, החומר היה יעיל כל כך,  וכלל הרבה פרקטיקה מעשית, וזה דבר חשוב לעין ערוך, כמו כן, קורס הגישור המשלים היה בונוס עם ערך כל כך חשוב וזה נותן המון. במקביל לזה כעת אני לומד קורס דיינות ובסייעתא דשמיא כבר נבחנתי כמה מבחנים בהצלחה כשלמדתי עם שיטת '6 הנקודות', כמובן שנדרשת התמדה והיצמדות לשיטה, אבל ב"ה ההצלחה מגיעה בעקבות זה, היא פשוט עושה סדר בראש, מה שייך למה, ואיזו תשובה נדרשת בכל שאלה".

הרב בן הרוש: "קודם כל, למדתי איך ללמוד, איך להסתכל על הלכה בצורה נכונה, ולהבין ולתמצת בצורה טובה מאוד, מה שלא היה לי לפני כן, לדעת לתת את הדגשים במקומות הנכונים".

היום, במבט לאחור, מה יש לך לומר למי שמתלבט אם להירשם?

הרב גריינר: "אני חושב שדבר ראשון מי שרוצה לדעת באמת, מבחינת ידיעה את עולם ההלכה לעומק ולרוחב וכן כמובן מי שרוצה להיבחן על כך, ההשקעה, ההכוונה והאכפתיות של המכון ושל הרב מוניסר שליט"א, מאפשרים לכל תלמיד להפיק את המיטב מעצמו. אני מכהן כראש ישיבה מזה 25 שנה וראיתי אינספור תכניות וקורסים על שלל צורותיהן, הן בדיינות והן ברבנות ובפה מלא אני מעיד כי לא מצאתי משהו טוב יותר מזה".

הרב קריגר: "בקורס של דיינות כפי שנוכחתי מאברכים רציניים בכוללים, קשה מאוד מאוד לזכור ו'לתייק את החומר הנלמד במוח' כמו עם השיטה שמסייעת בכך, וחבל שחומר רב כ"כ נשכח, ולכן אל תתמהמהו, אם אתם רציניים לגבי המטרה, אתם תיעזרו בשיטת 6 הנקודות בצורה מופלאה".

הרב בן הרוש: "אדם שמעוניין ומכוון למשרות תורניות הלכתיות, או תפקידים רבניים, הקורס הזה נותן את כל המענה הרחב לזה, בכל ההיבטים של פרקטיקה, פסיקה, צורת חזרה ושינון, איך לגשת לפסק דין ועוד נושאים רבים אחרים".

להרשמה לקורסים הבאים של מכון מל"מ הקליקו כאן>>>

מה לדעת מייחד את הקורסים של מל"מ?

הרב גריינר:  "אין מה להשוות, זה לא עומד בקנה אחד עם מי שלומד לבד למשל, המיקוד והיכולת לברור את העיקר מן התפל, השיטה ששמה את הדגש על אופן החזרה על החומר, אי אפשר בלי החוברות שממקדות אותך, ומי שעושה לבד הוא יטבע בים שאין לו סוף, ובסופו של דבר הם לא ידעו את החומר מרוב בלבול מוחלט, ואפילו לפסוק הלכתית בביתו יהיה לו קשה, החומר הוא רחב היקף".

הרב קריגר: "שיטת '6 הנקודות' כמובן, וגם הצורה שבה מועברת השיעור היא בצורה מרתקת, מרצים איכותיים, עורכי דין וטוענים רבניים מהטובים בתחום".

הרב בן הרוש: "ללא ספק שיטת 6 הנקודות, מניסיוני אני נמצא במכון כבר 15 שנה, והם לומדים כל העת באופן מחקרי את השיטה כיצד להביא אופן הטוב והיעיל ביותר לזכור חומר רב בצורה מיטבית".

מקרה בחיים שבו הבנת שהידע מהקורס שווה הון?

הרב גריינר: "בסוף ישנה תחושה לעיתים שמלווה את התלמיד, של חוסר אמון בעצמו שהוא אכן יוכל להקיף ולהכיל במוחו את כל החומר הנלמד, ואני זוכר שבזמנו שאלו אותי שאלה קשה, וראיתי שהצלחתי לענות תשובה בצורה קצרה ויעילה כולל מראי המקומות המדויקים, הבנתי שידע שצברתי הוא מיוחד ואני לחלוטין זוקף זאת ללימוד עם השיטה".

הרב קריגר: "ברור. במסגרת עבודתי כטוען רבני, בדיונים בבית הדין למשל במקרה של סרבן גט, נדרשתי לזכור חומר רב כדי לסייע בדיון, והשיטה סייעה לי מאוד מאחר ולמדתי את החומר הנדרש, והכל שמור לי בראש ואני שולט בחומר".

הרב בן הרוש: "קשה להצביע, וואו יש הרבה, יום יום בשוטף, בתפקידי כרב בשב"ס אני פשוט נתקל בצורה יומיומית, והסיפוק הזה לא יסולא בפז, זה פשוט באופן יומיומי".

הרבנים גריינר, קריגר ובן הרוש לא לבד. אלפי בוגרי מכון מל"מ נהנים מנכס צאן ברזל תורני המתבטא בשיטת הזיכרון הייחודית של החומרים הנלמדים, בעזרתה הם פוסקים הלכה למעשה בקלות וביעילות.

הדבר מקבל ביטוי מיוחד בתחומים כמו דיינות וטוען רבני, בהן נדרשת לעתים חדות מחשבתית ויכולת תגובה מהירה לטענות שכנגד. זה בדיוק מה שמפריד בין ההצלחה לכישלון.

להרשמה לקורסים הבאים של מכון מל"מ הקליקו כאן>>>

או השאירו פרטים בטופס וניצור עמכם קשר>>>

מבחני דיינות רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!