י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
גינוי עולמי חריף

הקהילה היהודית זועמת על שריפת הקוראן

הקהילה היהודית בטורקיה הצטרפה לגינוי העולמי על שריפת הקוראן של פוליטיקאי ימני קיצוני בשטוקהולם שוודיה ביום שבת האחרון. ההפגנות ממשיכות בטורקיה והגינויים זורמים מהקהילה הבינלאומית

הקהילה היהודית זועמת על שריפת הקוראן
שריפת הקוראן צילום: צילום מסך

הקהילה היהודית הטורקית הצטרפה לגינוי העולמי לאחר שריפת הקוראן על ידי פוליטיקאי ימני קיצוני בשטוקהולם - שוודיה ביום שבת האחרון. "אנו מגנים בחריפות את רסמוס פאלודן ואת אלה שהתירו לו לשרוף את הקוראן", מסרה הקהילה לתקשורת, שעות לאחר שהפעיל השוודי-דני האנטי-אסלאם פאלודן שרף עותק של ספר הקדוש לאסלאם מול שגרירות טורקיה בשטוקהולם באישור הרשויות השבדיות ותחת חסות המשטרה.

"זהו פשע שנאה, מעשה טרור דתי. כולנו צריכים לכבד את האמונות והתרבויות של אחרים", אמרו בקהילה היהודית. המעשה של פאלודן, שזכה לכינוי נרחב כ"פשע שנאה איסלמופובי" עורר זעם עולמי בסוף השבוע בשל מניעיו הפרובוקטיביים, האנטי-אסלאמיים והאנטי-טורקיים בעליל.

אנקרה הייתה קולנית בתגובתה, וגינתה את האקט המגונה אותו תיארה, כ"מתקפה מרושעת". טורקיה גם ביטלה ביקורים של יושב ראש הפרלמנט של שבדיה ושר ההגנה השוודי במדינה.

האפשרות של פאלודן לבצע את פשע השנאה שלו בחסות הרשויות השוודיות, מעיב מאוד הקשרים הבילטרליים בין שתי המדינות, במיוחד על רקע הרצון של שוודיה להצטרף לנאט"ו, שעלולה להגיע למבוי סתום בעקבות סוף השבוע הסוער.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שריפת הקוראן היא אינה הפעם הראשונה בה פאלודן, עורך דין במקצועו, מעורר סערה, ובשנה שעברה שרף את הקוראן עטוף בבשר חזיר, בשר שנחשב אסור על ידי המוסלמים. בנוסף להודעת הגינוי שהוציאה טורקיה, היא אף הצהירה כי בוטל ביקורו של שר ההגנה השבדי משום שהוא איבד את משמעותו.

טורקיה שוודיה קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד