א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הוראה מפוטין

ספרד: סוכנים רוסים חשודים בשליחת פצצות בדואר

גורמים רשמיים אמריקאים אומרים כי רוסיה עומדת מאחורי שליחת פצצות בדואר לצמרת ממשלת ספרד. רוסיה ושליחיה יכולים לבצע פעולות טרור נוספות באירופה אם מדינות אירופה ימשיכו לתמוך באוקראינה. פוטין נתן לסוכנות הביון הצבאית שלו לנהל פעולות חשאיות באירופה, אך מידת מעורבותו של הקרמלין במבצע פצצות במכתבים אינה ברורה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ביטחון נתיב העשרה

פקידים אמריקאים ואירופים מאמינים כי קציני מודיעין רוסים אישרו לקבוצת ימין קיצוני שבסיסה ברוסיה לבצע שליחת פצצות בתוך מכתבים לאחרונה בספרד שמטרותיו הבולטות היו ראש הממשלה, שר ההגנה ודיפלומטים זרים, כך לפי לגורמים רשמיים בארה"ב ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

חוקרים ספרדים בדקו מי שלח שש פצצות במכתבים בסוף נובמבר ובתחילת דצמבר לאתרים בעיקר במדריד, כולל מעונו הרשמי של ראש הממשלה פדרו סאנצ'ס, שגרירויות אמריקה ואוקראינה, ולמשרד הביטחון, איש לא נהרג, אך גורמים רשמיים בארה"ב רואים בכך פעולות טרור, עובד של שגרירות אוקראינה נפצע כשאחת החבילות התפוצצה.

החוקרים בשבועות האחרונים התמקדו בתנועה אימפריאלית רוסית, קבוצה רדיקלית שיש לה חברים ומקורבים ברחבי אירופה ומרכזי אימונים בסגנון צבאי בסנט פטרסבורג, כך אמרו הגורמים. הם הוסיפו כי לקבוצה, שהוגדרה כארגון טרור עולמי על ידי משרד החוץ האמריקאי, יש קשרים עם סוכנויות ביון רוסיות. חברים בקבוצה שהו בספרד, והמשטרה שם עקבה אחר קשריה עם ארגוני ימין קיצוני ספרדי.

פקידים אמריקאים טוענים כי הקצינים הרוסים שניהלו את המבצע, בודקים את הממשלות באירופה, וייתכן שהם בודקים קבוצות טרור במקרה שמוסקבה תחליט להסלים את הסכסוך. המטרה לכאורה של הפעולה הייתה לאותת שרוסיה ושלוחיה יכולים לבצע תקיפות טרור ברחבי אירופה, כולל בבירות המדינות החברות בנאט"ו, המסייעות בהגנה על אוקראינה מפני פלישת רוסיה, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב שדיברו בעילום שם בגלל הרגישויות סביב החקירה.

ספרד חברה בברית נאט"ו ונתנה סיוע צבאי והומניטרי לאוקראינה, כמו גם תמיכה דיפלומטית. אחת מפצצות המכתב נשלחה לאינסטלזה, יצרנית נשק בסרגוסה שמייצרת מטולי רימונים שספרד נותנת לאוקראינה, ואחרת הגיעה לבסיס חיל האוויר מחוץ למדריד.

הפעילות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לגבי התקפות טרור עשוי להשתנות אם רוסיה תמשיך לסבול מכשלונות גדולים באוקראינה, אומרים גורמים רשמיים בארה"ב. פוטין נתן לסוכנות הביון הצבאית שלו מרחב לנהל פעולות חשאיות באירופה, אך מידת מעורבותו של הקרמלין במבצע פצצות במכתבים אינה ברורה, לדבריהם.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מעטפת נפץ ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד