ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הדי פיצוצים בדרום

מסר לטהרן: ארה"ב וישראל פתחו בתרגיל צבאי

ארה"ב וישראל פתחו בתרגיל צבאי משותף עוצמתי כדי להעביר מסר לאיראן. גורם הגנה אמריקני בכיר אמר כי התרגיל אינו מכוון סביב איום מסוים, אך יריבים אזוריים כמו איראן ישימו לב לתרגיל. תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ וישמעו הדי פיצוצים באזור הדרום

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

ארצות הברית וישראל החלו היום (שני) בתרגיל צבאי משותף מסיבי בישראל כדי להראות ליריבים כמו איראן שדעתה של וושינגטון אינה מוסחת מדי מהמלחמה באוקראינה ומהאיום מסין והיא יכולה לגייס כוח צבאי גדול, כך אמר גורם ביטחוני בכיר לרשת NBC

תרגיל "אלוני בזלת" הוא "התרגיל המשמעותי ביותר בין ארה"ב וישראל עד כה", אמר הפקיד, תוך שהוא ציין את מספר המטוסים העצום, התיאום הנרחב עם צה"ל וכוח האש העצמתי. כ-6,400 אנשי צבא אמריקאים הצטרפו ל-1,100 אנשי צבא ישראלים לתרגיל, עם 142 מטוסים בסך הכול, מתוכם, 100 מטוסים מהצבא האמריקאי, כולל ארבעה מפציצי B-52, ארבעה מטוסי קרב F-35, 45, מטוסי קרב מסוג F/A-18 הורנט ושני מל"טים מסוג MQ-9 Reaper. בנוסף ישתתפו גם שש ספינות קרב אמריקאיות, ושש ספינות ישראליות.

גנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, אמר: "זהו תרגיל משולב משותף לכל התחומים אשר משפר את יכולת הפעולה ההדדית שלנו ביבשה, באוויר, בים, בחלל ובמרחב הווירטואלי עם השותפים שלנו. משפר את היכולת שלנו להגיב למקריות, ומדגיש את המחויבות שלנו למזרח התיכון".

עוד אמר: "מה שאנחנו חושבים שהתרגיל הזה מדגים זה שאנחנו יכולים ללכת וללעוס מסטיק בו זמנית", כך אמר פקיד הגנה בכיר תוך שהוא מציין את ההתמקדות בסין ובכ-100,000 הכוחות שנמצאים באירופה כדי לתמוך בנאט"ו ואוקראינה. "עדיין יש לנו את היכולת להיות בתחום אחריות אחר בעל עדיפות גבוהה ולבצע תרגיל בקנה מידה זה". הפקיד אמר כי התרגיל אינו מכוון לאומה מסוימת, אך יריבים אזוריים כמו איראן ישימו לב.

"קנה המידה של התרגיל רלוונטי למגוון שלם של תרחישים, ואיראן עשויה להסיק מכך מסקנות מסוימות", אמר הפקיד. "זה באמת נועד בעיקר להראות את היכולת שלנו לעשות דברים בקנה מידה כזה עם הישראלים נגד מגוון שלם של איומים שונים. אבל, אתה יודע, זה לא יפתיע אותי אם איראן תראה את ההיקף והאופי של הפעילויות האלה ותבין מה שנינו מסוגלים לעשות".

"תרגיל בסדר גודל כזה לוקח בדרך כלל שנה או יותר לתכנון, אבל זה הגיע תוך מספר חודשים", אמר הפקיד, "לא בגלל איום קרוב אלא חלון זמינות".

"זהו סימן לכך שאנחנו ממשיכים לקבל את הגב של ישראל בתקופה שבה יש הרבה סערה וחוסר יציבות ברחבי האזור", אמר הבכיר, "וזו הזדמנות להראות שארה"ב וישראל יכולות לעבוד ביחד על קנה מידה בפרק זמן קצר".

התרגיל יתקיים מהיום ועד ליום שישי. הפקיד לא התייחס כיצד איראן עשויה להגיב לתרגילים. "הניחוש שלי הוא שבפעם הבאה שהם עושים תרגיל צבאי, הם יגידו, גם אם זה היה מתוכנן במשך חודשים, הם יגידו שזו הייתה תגובה לזה. כלומר, הם יעשו משהו כנראה במרחב". פקיד ההגנה הבכיר אמר שהתרגיל הזה הוא איתות למדינות אחרות. "אם יש תחושה שהאמריקאים מוסחים, או שהאמריקאים מתרחקים מהמזרח התיכון, ולכן יש להם דרור לפעילויות המרושעות שלהם. אני חושב שזה יבטל את זה", אמר הפקיד. "אני חושד שאיראן תשים לב לזה, אבל לא רק איראן, סין תשים לב לזה, רוסיה תשים לב לזה, אנשים אחרים ישימו לב לזה".

מדובר צה"ל נמסר: תרגיל "אלוני בזלת" (Juniper Oak) החל היום יחד עם פיקוד המרכז של צבא ארה״ב. התרגיל יבחן את המוכנות הישראלית-אמריקאית המשותפת וישפר את הקשר המבצעי בין שני הצבאות. התרגיל ידמה תקיפת מטרות ותרגול מתארים מורכבים בשילוב מערכות תקשורת, פיקוד ושליטה משותפות. ספינות הטילים וצוללת של זרוע הים, יבצעו תמרון ימי משותף, יחד עם נושאת מטוסים אמריקאית. בנוסף, יבוצע בלב הים תדלוק ספינות טילים מסוג סער 5, ע״י מכלית אמריקאית, להרחבת טווחי ומרחבי הפעולה של צה״ל בשגרה ובחירום.

במהלך התרגיל, חילות האוויר, הים והיבשה הישראלים והאמריקאים יבצעו ירי לעבר מטרות המדמות איומים ימיים. חיל האוויר הישראלי והאמריקאי יתרגלו מתארים שונים בשיתוף מטוסי קרב רבים, מטוסי תובלה, מסוקי חילוץ והצלה, כטמ"בים, מטוסי ביון ומפציצים אמריקאים כבדים ואף יטילו חימוש חי בדרום הארץ. בנוסף, בתרגיל ישתתפו מטוסי התדלוק הישראליים מסוג "ראם" ומטוסי התדלוק העתידיים של צה"ל, מתדלקים אמריקאים כבדים מסוג KC46, שיתדלקו את מטוסי הקרב והמפציצים יחדיו.

כוחות זרוע היבשה יקיימו אימון משותף שיכלול תמרון וירי של עשרות רקטות, במהלכו ישוגרו רקטות ארוכות טווח ממערכת HIMARS האמריקאית וממשגרים ישראלים. בתרגיל יבקרו מפקדים בכירים מפיקוד המרכז בצבא ארה"ב. מדובר בנדבך נוסף המחזק את דרכי הפעולה הרב זרועים והבינלאומיים בין הצבאות, להתמודדות עם מגוון איומים באזור. תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ וישמעו הדי פיצוצים באזור הדרום.

 

איראן צה"ל ארה''ב תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד