כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דיון הנבצרות וההכחשה

עימות בין ראשי הקואליציה ליועמ"שית לממשלה: "ניסיון הדחה בלתי חוקי"

ראשי מפלגות הקואליציה שיגרו מכתב ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בנושא האפשרות לנבצרות, בה תקפו את הדיון שהיא מקיימת בנושא: "לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה" | עוד כתבו לה: "הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן - ניסיון הדחה בלתי חוקי" | היועמ"שית מכחישה

עימות בין ראשי הקואליציה ליועמ"שית לממשלה: "ניסיון הדחה בלתי חוקי"
ראשי הקאוליציה צילום: באדיבות המצלם

ברקע הדיווחים על הדיון בהוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, ראשי מפלגות הקואליציה חתמו הערב (שני) על מכתב מיוחד ליועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה נגד הדיון שהיא מקיימת בנושא הנבצרות בטענה להדחה לא חוקית של ראש הממשלה.

"לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של "הוצאת" ראש ממשלת ישראל ל"נבצרות". לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה", כותבים ראשי המפלגות.

במכתב הם תוקפים את היועמ"שית, וכותבים "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק".

"שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות: ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה", נכתב

"ולכן", תוקפים ראשי המפלגות, "לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת, היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה. אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר".

עוד כתבו, "העם, נבחריו וממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר עליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם".

היועצת המשפטית לממשלה מיהרה להגיב למכתב ראשי הקואליציה והכחישה נמרצות, "מבלי להתייחס לדברים כפי שתיארתם״, כתבה עו"ד גלי בהרה מיארה, שהיא מכחישה רק עכשיו את הדיווחים וכותבת "הריני להבהיר כי בניגוד להטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה".

הדחה היועצת המשפטית לממשלה ראשי הקואליציה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד