כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דואגים לפרילנסרים

ועדה מיוחדת תבחן את בעיות העסקים הקטנים

בדיון בוועדת הכלכלה שם נידונו מצבם של העסקים הקטנים והפרילנסרים אחרי הקורונה העביר יו"ר הוועדה דוד ביטן ליו"ר ההסתדרות כי צריך לדאוג לעובדים ולעסקים וקבע על הקמת ועד לבחינת הקשיים

ועדה מיוחדת תבחן את בעיות העסקים הקטנים
דוד ביטן צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן קבע היום (שני) להקמת ועדה לבחינת הבעיות והקשיים שאיתם מתמודדים בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בתקופה שאחרי הקורונה. במהלך הדיון אמר היו"ר ביטן לנציג ההסתדרות: "לא שמעתי שמשביתים את המדינה בגלל עסקים קטנים רק בגלל שכירים".

יו"ר הוועדה ביטן הוסיף: "תעביר את המסר ליו"ר ההסתדרות שבעסקים הקטנים יש יותר עובדים מהעסקים הגדולים ולכן תדאגו לעובדים ולעסקים הללו".

בתגובה אמר רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "בדיוק בגלל זה הקמנו בבית ההסתדרות את הסקטור של הפרילנסרים, עד היום הם היו אקלקטיים לחלוטין, מפוזרים, אף אחד לא דואג להם והנה הגענו למצב אחרי הקורונה, אחרי שהים נסוג רואים מי שחה ללא עזרה".

בז'ה אמר: "אתה תעזור לנו מול הפקידים שיושבים בצד הזה של השולחן כשהם יושבים בצד הזה, תסתכלו עליי כל מי שידבר על הלוואות, הלוואות היום באשראי ובריבית הקיימת זו משקולת לרגל. עסק ובטח פרילנסר לא יכול לעמוד בהוצאות העסק, יש לתת קודם כל זכויות סוציאליות בסיסיות לפרילנסר שבסוף החודש במקום תלוש הוא מגיש חשבונית, עם זה אתה מצפים שהוא יכלכל בית במשק? מישהו יכול לחיות עם סכום כזה? אותו פרילנסר או עצמאי חשוף לשעת משבר, ולא חסרים משברים, זהו הסקטור היחיד שלא מטופל יש לו רק חובות ללא זכויות, העוול הזה שאינו קשור לממשלה מתמשך כ-75 שנה".

"העצמאי הוא גורם אמורפי לא מטופל וכשאומרים החברים מהאוצר זה כסף ציבורי לא זה לא כסף ציבורי זה כסף של משלמי המיסים. אנחנו מייצרים לכם את הכסף בטוב, ברע אתם לא שותפים שלנו אף פעם. הגיע הזמן לשני דברים: רשת ביטחון סוציאלית בשגרה, פעם שניה רשת ביטחון לשעת חירום שבמקרה של צורך אני לא צריך לצאת ולצעוק על מחאה, להגיד שגם העצמאים צריכים לקבל דמי קיום לא ירידה במחזורים ולא ירידה במענקים. אני אומר לך אני מצפה מכל חברי הבית באמת לטפל בזה. מה קורה לכם? בשביל מה אתם נבחרים כל קדנציה הפקידים מסבירים לכם למה לא תטפלו פעם אחת ולתמיד?".

עסקים קטנים פרילנסר דוד ביטן ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד