כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסב את החניה למטרת מגורים

רמת הגולן: עבירות בניה בביתו של הח"כ

בעקבות בנייה בלתי חוקית שבוצעה בבית שבבעלותו, קיבל בעבר ח"כ ואטורי התראות מהמועצה האזורית "גולן". לפי דו"ח שהגיש מבקר המועצה, הח"כ מהליכוד הסב למטרת מגורים את חניית ביתו. ואטורי בתגובה: "עיתוי הפניה אינו מקרי וגם לא נקי משיקולים זרים"

רמת הגולן: עבירות בניה בביתו של הח"כ
ניסים ואטורי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד קיבל בעבר התראות מהמועצה האזורית "גולן" בעקבות בנייה בלתי חוקית שבוצעה בבית שבבעלותו ביישוב אלוני הבשן ברמת הגולן, כך דווח ב'הארץ'.

עבירות הבנייה בביתו התגלו במסגרת דו"ח שהגיש מבקר המועצה במאי 2020 על החברים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה — שבה היה חבר מטעם ישובו ח"כ ואטורי. לפי הדו"ח, ואטורי - שבעבר דרש ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בעקבות עבירות בנייה - הסב למטרת מגורים את חניית ביתו.

ואטורי נבחר ב-2018 לשמש כנציג במועצה ובנוסף שימש גם כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה. הדו"ח השנתי שהוגש לפני שלוש שנים בדק בין היתר את כלל הנכסים של כל החברים הוועדה במטרה לבדוק אם אינם עוברים על החוק. אותה בדיקה העלתה חריגות בנייה שביצע ואטורי בבית שבבעלותו: "מבואה מבנייה קלה ללא היתר, שטחי שירות – חניה בהיתר שהוסבה למגורים". הליקויים שנמצאו הוגדרו כ"רמה בינונית".

בעקבות חריגות הבנייה, התקיימו שיחות עם ואטורי בעניין, כך ציין המבקר. מבקר המועצה כתב: "נדרש מחברי הועדה לתכנון ובנייה לעמוד בכל כללי התכנון והבנייה ולהוות מודל בנוגע לקיום החוקים והכללים בנושא הבנייה". המבקר הוסיף: "אין לאפשר לחבר מועצה עם חריגות בנייה וסטיה מהיתר הבנייה לכהן בועדת המשנה לתכנון ובנייה". ואטורי לא הסדיר את חריגות הבנייה, נכון למועד הגשת הדו"ח, ומבדיקה באתר של הועדה המקומית עולה כי לא חל שינוי בסטטוס של העבירות. ואטורי חדל בדצמבר 2020 מלכהן במועצה וגם בועדת המשנה לתכנון ובנייה הוחלף.

יצוין כי ח"כ ואטורי פנה לפני כשבוע למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדרישה לפתוח בבדיקה בעקבות מה שהגדיר כ"שיפוצים בביתו הפרטי של ראש הממשלה לשעבר בנט בסכומים הנאמדים בסך כולל של כ–50 מיליון שקלים". ואטורי טען בין היתר כי בג"ץ קבע שהליך השיפוצים והבנייה בביתו של בנט אינם חוקיים ובוצעו ללא היתר, "ועל כן עולים כדי עבירה פלילית בהתאם לחוק התכנון והבנייה". ואטורי אף דרש בפנייתו להקים ועדת חקירה ממלכתית לנושא. 

ואטורי אמר בשיחה עם "הארץ" ואמר כי "ביקשתי לדעת מה קרה עם ה-50 מיליון של בנט, אני לא לקחתי כסף ציבורי, הכל מהכסף שלי". הוא טען כי הוא "לא חושב שבבית יש עבירות בנייה". בתגובה לפרסום מסר כי "עיתוי הפניה של עיתון הארץ אינו מקרי וגם לא נקי משיקולים זרים. לבית באלוני הבשן יש היתר בנייה כדין. הבית אכן עבר מספר שינויים קטנים מאוד, והשינויים המינוריים האלה נמצאים בטיפול אדריכל".

מהמועצה האזורית גולן נמסר בתגובה לדיווח: "לבית משפחת ואטורי היתר בנייה כדין. הבית עבר מספר שינויים מינוריים שניתן להסדיר בהליך היתר בנייה. משפחת ואטורי התחילה הליך הסדרה וקיים תיק מידע בתוקף שהוצא לה בהתאם לדין".

ניסים ואטורי אלוני הבשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד