כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההצבעה הוקדמה

מבוכה לאופוזיציה: ח"כים שהיו אמורים לנאום נעדרו

במליאת הכנסת הוקדמה ההצבעה על "החוק הנורווגי" לאחר שהפיליבסטר שתכננה האופוזיציה בוטל. ח"כית ממפלגתו של בני גנץ הייתה אמורה למשוך את הזמן במליאה אך נעדרה. יו"ר המפלגה בני גנץ גיבה אותה

מבוכה לאופוזיציה: ח"כים שהיו אמורים לנאום נעדרו
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת תצביע עוד הערב (שני) על "החוק הנורווגי", זאת לאחר שהפיליבסטר שתכננה האופוזיציה בוטל, בשל כך שחברי האופוזיציה לא שהו במשכן בזמן שהיו אמורים לדבר ולמשוך זמן. בעקבות כך כאמור, ההצבעה על החוק שהייתה צפויה להיערך בשעות הלילה המאוחרות, הוקדמה משמעותית. 

מי שהייתה אמורה למשוך את הזמן היא ח"כ אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי. פרקש הכהן הייתה אמורה לנאום במשך כשעה וחצי אך בשעה שהייתה אמורה להתחיל היא לא נכחה במליאה ולכן היו"ר עבר לקרוא לנואמים הבאים שנרשמו אך אף אחד מהם לא נכח במליאה בגלל שסמכו על נאומה הארוך של הח"כית. 

יושב ראש מפלגתה ח"כ בני גנץ גיבה אותה וכתב בטוויטר: "מיקי לוי התבלבל בהצבעה והפסדנו בה, אמילי מואטי התבלבלה וקיבלנו כמה שעות ביציאה והיום היה תור חברי המחנה הממלכתי להתגלח על פאשלה בכנסת. טעויות קורות, כולנו בני אדם".

הוא הוסיף ושיבח את הח"כית: "אורית פרקש הכהן, את לוחמת אמיתית. הדרך עוד ארוכה ונמשיך לפעול יחד עם האופוזיציה מול החקיקה הדורסנית של הקואליציה".

על פי התיקון החדש לחוק, סיעות שמונות יותר מ-18 חברי כנסת יוכלו שליש מחבריה להתפטר ולהכניס אחרים במקומם, בניגוד למצב כיום בו יש שיעור של עד 5 מתפטרים לכל היותר, במסגרת החוק.

מליאת הכנסת פיליבסטר אורית פרקש-הכהן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד