כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכל לבבך ובכל נפשך

מחקר: הנחת תפילין יכולה להגן על בריאות הלב

מחקר אמריקאי מראה יתרונות בריאותיים של הנחת תפילין בנוגע לבעיות בלב. מהמחקר עולה כי היתרונות של הנחת תפילין נובעים מזרימת דם מופחתת שיוצרות הגנה מפני נזקים הנגרמים מהתקפי לב. "מה שמצאנו הוא שהנחת תפילין גרמה לשינויים בקצב הלב"

מחקר: הנחת תפילין יכולה להגן על בריאות הלב
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחקר מאוניברסיטת סינסינטי ארה"ב מראה שאנשים המניחים תפילין, נמצאו עם יתרונות בריאותיים של הלב וכלי הדם. המחקר מצביע על כך שיתרונות אלו הם תוצאה של זרימת דם מופחתת אשר מייצרת הגנה מפני הנזק הנגרם מהתקפי לב.

המחקר פורסם בכתב העת PLOS ONE ושופך אור על מחקר דומה של רובינשטיין מ-2018, בראיון לתקשורת האמריקאית אמר מנהל המחקר: "תפילין משמשים לתפילת שחרית עבור גברים יהודים מעל גיל 13 על בסיס כמעט יומיומי", אומר פרופסור ג'ק רובינשטיין, מהאגף לבריאות לב וכלי דם במכללת UC College of Medicine. "הוא מונח על הזרוע הלא דומיננטית סביב הדו-ראשי והאמה בצורה הדוקה למדי. זה אף פעם לא נלבש בצורה שחוסמת את זרימת הדם. זה נלבש באופן מסורתי במשך כ-30 דקות ברציפות במהלך תפילות הכוללות ישיבה ועמידה וכתוצאה מכך מדי פעם הידוק מחדש של הרצועה סביב הזרוע".

רובינשטיין הסביר את ההקשר: "קשירת הזרוע מציעה מידה משמעותית של הגנה מפני הנזק המתרחש כאשר מישהו סובל מאובדן פתאומי של זרימת הדם או לאחר אספקת הדם, פציעות כאלה מתרחשות במהלך התקף לב כאשר חלק מהלב נטול חמצן ולאחר מכן ניזוק עוד יותר כאשר זרימת הדם מתבססת מחדש".

רובינשטיין אומר שהחוקרים בדקו מידע בסיסי על כל המשתתפים במשך 10 דקות בבוקר, ולאחר מכן התקבל סבב נתונים נוסף במהלך ואחרי 30 דקות של הנחת התפילין. ל-30 המשתתפים, כולם אנשים בריאים בין הגילאים 18 עד 40, נמדדו דופק לפני, במהלך ואחרי הנחת התפילין.

"מה שמצאנו הוא שהנחת תפילין גרמה לשינויים בקצב הלב", אמר רובינשטיין, "אנחנו יכולים למדוד כל מיני דברים בקצב הלב". רובינשטיין אומר שהמחקר הזה מראה שיש השפעה במהלך ואחרי הנחת תפילין.

כמו כן, הסביר כי היתרונות עשויות להיות אפקטיביות רק אם הן נעשות באופן תדיר, כפי שקורה בתפילין. לדבריו, "זה כמעט בלתי אפשרי לגרום למישהו ללפף משהו דומה לתפילין כל יום אלא אם כן הם מוכנים לעשות משהו יומיומי לעצמם. הנחת תפילין למעשה מציעה הגנה מכיוון שהם לובשים על בסיס יומיומי".

מחלות לב מחלות הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד