י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

5 טיפים לחיסכון בדלק עם רכב היברידי

רכבים היברידיים מציעים לנו שילוב שלא היה קיים בעבר ברכב –חיסכון בדלק ובעלויות החודשיות של הרכב, יחד עם נוחות ללא פשרות וביצועים ברמה הגבוהה ביותר. רכבים היברידיים נחשבים לחסכוניים משום שקיימים בהם 2 מנועים – מנוע בנזין רגיל ומנוע חשמלי. עם זאת, עדיין צריך להכיר את הרכב ההיברידי היטב בכדי לדעת איך לחסוך באופן מקסימלי בשימוש היום יומי בו – וננסה לעזור לכם עם חמישה טיפים שכדאי להכ

5 טיפים לחיסכון בדלק עם רכב היברידי
רכב היברידי צילום: pixabay

הרכב ההיברידי הוא חסכוני מטבעו

רכב היברידי הוא למעשה כל רכב שכולל בתוכו עבודה משולבת של מנוע חשמלי ומנוע בנזין. מרבית הרכבים ההיברידיים בשוק הישראלי הם רכבים שמונעים ופועלים באופן ראשוני על בסיס מנוע הבנזין, שטוען ומפעיל בתורו את המנוע החשמלי. כך, חלקים נרחבים מהנסיעה מופעלים בכוחו של המנוע החשמלי, מה שחוסך באופן משמעותי ביותר בצריכת הדלק. עם זאת, החיסכון הזה אינו מובטח במאה אחוז, וכדאי להבין איך להשתמש ברכב היברידי בצורה נכונה בכדי לטייב ככל הניתן את החיסכון בדלק ובכסף – משימה חשובה עבור כל משק בית ומשפחה. לצורך העניין, הכירו את הטיפים הבאים לחיסכון בדלק עם רכב היברידי.

  • לנהוג בצורה בטוחה ורגועה

רכבים היברידיים פועלים ברובם על פי העיקרון שככל שהאנרגיה הנחוצה לרכב היא נמוכה או בינונית עד רמה מסוימת, הפעולה המרכזית תהיה של המנוע החשמלי. ככל שהרכב נוסע במהירות גבוהה יותר וצורך אנרגיה רבה יותר, כך מנוע הבנזין הבזבזני יותר הוא זה שיפעל. לכן, רכבים היברידיים מומלצים כל כך לנסיעה עירונית, המאופיינת לרוב במהירות נמוכה ועם עצירות רבות. עם זאת, גם אם אתם נוסעים בדרכים בין עירוניות ומהירות באופן קבוע – מומלץ לנסוע בצורה בטוחה ורגועה ולא "לדרוך" על דוושת הגז לאורך כל הנסיעה, פשוט בשביל לחסוך בדלק. 

  • להקפיד היטב על תחזוקת הרכב

בכל רכב, ככל שהמצב הטכני שלו טוב יותר, כך הוא גם פועל בצורה חסכונית וטובה יותר. כשמדובר על רכבים היברידיים, הדבר נכון פי כמה, שכן כל תקלה במערכות כמו הצמיגים, ההיגוי, הבלמים, ההילוכים או כל חלק אחר, תגרום לתוצאה ישירה של ניצול דלק גבוה שאפילו מתקרב לרכבי בנזין. כשהרכב עובד קשה, הוא צריך את מנוע הבנזין, ולכן כדאי לנו מאוד להקל עליו ככל האפשר. 

  • להשתמש נכון בבלימה הרגנרטיבית

במערכת בלימה רגנרטיבית שקיימת בכל רכב היברידי, המנוע החשמלי נטען מהאנרגיה שמופקת מסיבוב הגלגלים עצמם, כשדוושת הגז לא דרוכה. לכן, כדאי להכיר את המערכת הזאת היטב, ולהשתמש בה בחוכמה בירידות ולאחר האצה – המנוע ייטען ואתם תחסכו בדלק. 

  • לא להשאיר רכב דולק "סתם"

כמו ברכב בנזין, כך גם ברכב היברידי – כל עוד הוא מותנע ללא תנועה ופועלים בו מזגן, רדיו או כל מערכת אחרת, המנוע החשמלי יתרוקן במהירות. ברכב היברידי אמנם לא "ייגמר המצבר", אך בהחלט ייעשה שימוש נרחב ובזבזני במנוע הבנזין. 

  • לתדלק בחכמה ובאופן מתוכנן

זוהי נקודה שאינה ייחודית לרכבים היברידיים, אך היא עדיין חשובה – כדאי לשים לב לתנודות במחירי הדלק ולעלויות של תחנות הדלק השונות בסביבתכם, ולתכנן ולתזמן את התדלוק שלכם כך שיהיה חסכוני באופן מקסימלי. תדלוק של רכב היברידי ממילא נדרש הרבה פחות מאשר ברכב בנזין, מה שמאפשר לכם לתכנן את התדלוק בצורה נוחה מאוד.

אם השקעתם ברכב היברידי, כדאי להשקיע גם בשימוש נכון. בעזרת הטיפים שהצגנו, תוכלו לדעת איך לעשות זאת באופן מיטבי ותוכלו לחסוך בכסף לאחר שהשקעתם סכום  נכבד ברכישת רכב היברידי.

מכוניות היברידיות צריכת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד