כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התפעל מדברי הרבי

המפגש המרגש וספרי הגאולה: הקשר המיוחד של מרן הרב בעדני לחב"ד

בעיצומם של ימי הקורונה – הגיעה משלחת רבני חב"ד למעונו של מרן רבי שמעון בעדני זצ"ל | הרב בעדני התפעל מאוד מדבריו של הרבי וביקש להפיץ אותם | לדברי מקורביו, הספר הישיבתי 'ענינו של משיח' לא מש מידיו והוא שקד בו ימים רבים | תיעוד מיוחד

המפגש המרגש וספרי הגאולה: הקשר המיוחד של מרן הרב בעדני לחב"ד
משלחת חב"ד במעון הגר"ש בעדני זצ"ל צילום: התאחדות החסידים

עם ישראל כולו שרוי באבל על לכתו של מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצ"ל. סיפורי המופת על גדולתו – נשמעים בכל פינה ובמה. שקידת התורה, הצניעות והענווה ומסירות הנפש לסייע לכל יהודי – הם רק מעט ממה שאנחנו יודעים על דמותו הפלאית של פאר הדור זצ"ל.

בהלוויה שהתקיימה ביום רביעי בבני ברק השתתפו מאות אלפי בני אדם, מכל העדות והחוגים. בחייו, מרן הרב בעדני זצ"ל קיבל את כולם ודרכו הרוחנית הייתה שזורה מחיבוריו לכל גדולי ישראל מהדור הקודם, אשכנזים, ספרדים וחסידים כאחד.

אחת הנקודות המרתקות בחייו של הרב בעדני – היא החיבור המיוחד שהיה לו לחסידות חב"ד ולתורת חב"ד. בשנים האחרונות הוא אף נפגש מספר פעמים עם רבנים חשובים בחב"ד שלבקשתו העניקו לו ספרי יסוד העוסקים בתורת חב"ד ובענייני משיח וגאולה.

לפני כשנתיים ימים, בעיצומה של מגפת הקורונה, הגיעו אל מעונו שבעיר בני ברק משלחת של רבנים מחשובי חסידות חב"ד והעניקו לו את הספר "ענינו של משיח" מבית "התאחדות החסידים" חב"ד, שעוסק בסוגיות גאולה ומשיח מזווית למדנית – ישיבתית ועוד ספרי חסידות נוספים. לימים, סיפר מקורבו של הרב בעדני כי הספרים לא משו מתחת ידיו ימים רבים וכי כל ימיו הוא ציפה באופן מוחשי ויומיומי לביאתו של המשיח.

בין הרבנים שהיו במשלחת רבני חב"ד למעונו של מרן הרב בעדני זצ"ל היו הגאונים מרבני מכון הלכה חב"ד: הרב יוסף אברהם פיזם – רב קהילת חב"ד בקרית שמואל וראש ישיבת "תומכי תמימים" הקריות, הרב מנחם הכהן כהן - רב קהילת 'בית מנחם' בבאר שבע, הרב חיים טל העומד בראש ארגון 'יפוצו', המחנך הרב אורי ליפש, והרב יצחק ליפש - יו"ר צעירי אגודת חב"ד צפת.

בשיחה עם הרב פיזם, הוא משחזר את הרגעים המרגשים בחדרו של מרן הרב בעדני זצ"ל: "הגענו אל מעונו והנחנו בפניו את ספר 'אחרית הימים' שהוא מקבץ של חסידות מתורת חב"ד בענייני גאולה ומשיח ואת הספר המיוחד "ענינו של משיח" בהוצאת "התאחדות החסידים", שכתב הרב שלום דובער וולף - משפיע בישיבת חסידי חב"ד בצפת, שבמשך שנים רבות חקר ואגר את כל סוגיות הגאולה והמשיח מכל עולמות התורה, ובנה מערכות שלימות בסגנון עיוני ישיבתי בסוגיות הללו".

"הרב בעדני שמח מאוד לקבל את הספרים והתעניין מאוד", נזכר הרב פיזם, "אמרתי לו שהרבי אומר שעל ידי זה שלומדים עניני גאולה ומשיח – זה מזרז את הגאולה והוא חזר על זה מספר פעמים בחביבות גדולה, ואמר: "הנה יש פה חידוש גדול שעל ידי שנעסוק בעניינו של המשיח והגאולה – המשיח בעזרת ה' יבוא בקרוב. זה מחזק מאוד", אמר לנו מרן זצ"ל".

"אני זוכר שסיפרתי למרן הרב בעדני זצ"ל מעשה שאירע עם האדמו"ר ה"צמח צדק" זי"ע, שפעם באו אליו וביקשו ממנו לצרף את חתימתו למכתב שמתיר עגונה שבעלה נחשב כמת, וה"צמח צדק" סירב לחתום על המכתב ששכב על שולחנו כשבועיים ימים. לאחר מכן התברר שבעלה של העגונה חי והסביר ה"צמח צדק" שזה הכוח של התורה, וכי 'אם הייתי חותם על המכתב שהעגונה מותרת הרי שהבעל היה מת, ואני ראיתי שהוא חי לכן לא חתמתי', סיפרתי את המעשה הזה לרב בעדני זצ"ל ואמרתי לו שכמו שכאן רואים את כוחה של התורה - כך גם דברי הרבי שמי שעוסק בענייני הגאולה – יכול ממש לשנות את המציאות ולהביא את הגאולה", הוסיף הרב פיזם.

"הרב שמח מאוד על הדברים והסכים איתנו ושמח מאוד בהם. הוא גם חיזק את ידינו וביקש שנפיץ את הדברים ואת הוראת הרבי", מספר הרב פיזם, "הרב עיין בספרים וביקש להניח אותם במקום מיוחד בין הספרים בהם הוא מעיין בימים אלו על שולחנו בחדר הלימוד" הוא מוסיף.

לדבריו של הרב פיזם, "הביקור הותיר רושם כה עמוק עד כדי כך שהגר"ש בעדני שינה ממנהגו וביקש ללוות אותנו בדרכנו, ואכן הוא ליווה אותנו עד הכניסה לרכב ממש", מספר ומוסיף כי "אחרי תקופה, שוחחתי עם מקורבו של הרב בעדני והוא אמר לי שמאז שהוא קיבל את הספר "ענינו של משיח" הוא לא מש מתחת ידו ימים רבים ממש, באופן מיוחד וחריג". צפו בתיעוד המיוחד מביקור רבני חב"ד במעונו של מרן הרב בעדני זצ"ל.

חב"ד הגר''ש בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד