כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא הספיק להשתמש בה

יאכטה עם 18 חדרים של סדאם חוסיין הוסבה למחקר מדעי

היאכטה 'בריזת בצרה' שהיתה שייכת לסדאם חוסיין משמשת כעת כמרכז המחקר המדעי למדעי הים באוניברסיטת בצרה. היא נבנתה בשנת 1980 בדנמרק אך מעולם לא היתה בשימוש על ידי הנשיא של עיראק סדאם חוסיין. היאכטה כוללת מגורים פרטיים של הדיקטטור, חדר אוכל ונוף לים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

תמונות מדהימות מציגות את החלק הפנימי של המגה-יאכטה של ​​סדאם חוסיין - שהוסבה כעת לכלי מחקר מדעי. היאכטה באורך 82 מטר זכתה לכינוי 'בריזת בצרה' משמשת כיום כמרכז המחקר המדעי של המוסד למדעי הים של אוניברסיטת בצרה שבעיראק.

מבט לתוך היאכטה מציג את המגורים הפרטיים של הדיקטטור שהוצא להורג ב-2006, חדר שינה עם וילונות משי וחדר רחצה עם אביזרים מזהב. יש אפילו מספרה, ניקוי יבש וחדר עזרה ראשונה הפרוס על פני ארבע הקומות.

סגן מנהל מוזיאון בצרה אמר בעבר כי היאכטה היא הזדמנות ל"דורות הבאים לראות כיצד חי דיקטטור". בניית היאכטה, שסדאם חוסיין מעולם לא דרך עליה, החלה בדנמרק ב-1980 והסתיימה שנה לאחר מכן. נשיא עיראק סדאם הופל ב-2003 במהלך הפלישה של ארה"ב לעיראק ונתלה שלוש שנים לאחר מכן על פשעים נגד האנושות.

בעיראק חיפשו מה לעשות עם היאכטה זמן רב, לבסוף היא הוסבה לכלי מחקר מדעי. ב-2018 הוא הוצא לשוק תמורת 30 מיליון דולר, אך הממשלה העיראקית לא מצאה קונה.

עיראק יאכטה סדאם חוסיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד