כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

השר הרב חיים ביטון בביקור מרשים במוסדות 'שתילים': "פינה מיוחדת בליבי לחינוך המיוחד"

מנכ"ל 'שתילים' הרב ישראל רייסנר: "העובדה שהשר בחר בחודש הראשון למינויו לתפקיד, לבוא ולערוך את הסיור הראשון שלו במוסד לחינוך מיוחד – זה לבד מעיד כמה השר מחובר לצרכיפ של הילידם המיוחדים" •  השר במשרד החינוך הרב חיים ביטון "פינה מיוחדת בליבי לחינוך המיוחד, כאן זה הצלת נפשות ממש" • מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מר שי קלדרון שיתף על התפעלותו הרבה מהעבודה המקצועית, ומסירות אנשי הצוות לתלמידים

השר הרב חיים ביטון בביקור מרשים במוסדות 'שתילים': "פינה מיוחדת בליבי לחינוך המיוחד"
השר חיים ביטון בשתילים צילום: באדיבות המצלם

ביקור מרשים במיוחד קיים שר החינוך החרדי הרב חיים ביטון ברשת מוסדות 'שתילים' בירושלים, שם חזה בעבודה המקצועית והמסורה של אנשי הצוות, והביע התרגשות מכך.

בביקור של השר הרב ביטון השתתפו: מר שי קלדרון מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מפקחים ובכירים נוספים במשרד החינוך ועשרות מנהלים ברשת 'שתילים' מכל רחבי הארץ.

השר ושאר חברי המשלחת סיירו במשך שעה ארוכה בין האגפים, נפגשו עם חלק מהחניכים, ועם צוות המנהלים שמופקדים על כלל המוסדות הפועלים ברשת, כשהם מציגים כל אחד בתורו את יחודיות האגף שבניהולו ואת תפקידו בהשלמת המארג הכולל של רשת 'שתילים' כבית מרכזי לשילוב וקידום חינוך מיוחד.

 לאחר הסיור התכנסו השר וחברי המשלחת עם מנהלי מוסדות 'שתילים' שם סקר בפניהם מנכ"ל שתילים הרב ישראל רייסנר את הפעילות הענפה בכל הארץ אשר מונה מעל 3000 תלמידים ב44 מוסדות לימוד.

המנכ"ל הרב ישראל רייסנר שיתף בהשתלשלות בניית העמותה, וציין את החשיבות הרבה של המענה הניתן לילדי החינוך המיוחד, ועד כמה הוא מרגיש מחויבות לתת לתלמידים את כל התנאים והזכויות המגיעים להם בשביל התפתחותם המיטבית.

"תלמידים שנועדו למסלול אחר בחיים - להם אני רוצה לתת את התחושה שהמקום שבו הם לומדים הוא מלכתחילה, ולא בדיעבד. שיהיו גאים במוסד הלימודים. בשביל זה הקמנו את שתילים" אמר.

הרב רייסנר הוסיף והודה לשר הרב ביטון על בחירתו לקיים את הביקור עם תחילת תפקידו במשרד החינוך. "העובדה שהשר בחר בחודש הראשון למינויו לתפקיד, לבוא ולערוך את הסיור הראשון שלו במוסד לחינוך מיוחד – זה לבד מעיד כמה השר מחובר לצרכי החינוך המיוחד, ואני מודה על כך".

השר במשרד החינוך הרב חיים ביטון שיתף את הצוות בהתרגשות רבה, בעבודה המיוחדת הנעשית עם התלמידים וציין "זה שמנהלים אומרים כאן - אנחנו מנסים לקדם את התלמידים כדי שיוכלו לחזור ולהשתלב במוסדות הרגילים - זה מקום של חינוך אמיתי, כאן זה הצלת נפשות ממש".

השר הרב ביטון שיתף עוד בכך שבחר להתחיל את סיוריו דווקא במקום כזה, ואמר כי הדבר מעיד על החיבור שלו לילדי החינוך המיוחד וכי יש לו פינה מיוחדת בלבו לילדים הללו".

הרב ביטון הוסיף והבטיח לעשות כל שביכולתו על מנת להיות לעזר ואחיסמך לחסרי הישע, ולקדם את האפשרויות התקציביות לקראת העברת התקציב.

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מר שי קלדרון נשא דברים בפני הנוכחים ושיתף על התפעלותו הרבה מהעבודה המקצועית, ומסירות אנשי הצוות לתלמידים, דבר שאינו בנמצא בכל מוסד. "זכיתי להכיר את הרשת ולראות את ההתפתחות המדהימה של החינוך המיוחד ברמת המענים המקצועיים וההשקעה בתלמידים. החינוך המיוחד הינו חלק אינטגרלי מפעילותנו ואנו רואים בו חשיבות רבה".

בסיום דבריו קיבל קלדרון אות הוקרה מאת המנכ"ל הרב רייסנר על פועלו הרב למען החינוך המיוחד.

שתילים חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד