כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע המתיחות

לראשונה: שר המשפטים נפגש עם פרקליט המדינה

שר המשפטים ופרקליט המדינה נפגשו היום בפעם הראשונה מאז שנכנס לתפקיד. הפגישה מגיעה ברקע המתיחות בצמרת משרד המשפטים

לראשונה: שר המשפטים נפגש עם פרקליט המדינה
יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם הראשונה: סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין נפגש היום (שלישי) עם פרקליט המדינה עמית אייסמן. הפגישה מגיעה ברקע המתיחות בצמרת משרד המשפטים.

נזכיר כי מוקדם יותר היום, יו"ר איגוד המשפטנים יצחק גורדון שיגר לשר המשפטים יריב לוין אזהרה לפני הכרזה על סכסוך עבודה בעקבות קידום הרפורמה במערכת המשפט, כך דווח ב'חדשות 12'. יצוין כי היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה כלולים בתוך המשפטנים בשירות המדינה, וחקיקת הרפורמה נוגעת במידה רבה אליהם.

יו"ר האיגוד יצחק גורדון טען כי בימים אלה "מוטלים על הכף עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו של השירות המשפטי הציבורי שבו גדלנו, שאנו שייכים אליו, שאנו מאמינים בו ועובדים בו לטובת הציבור מתוך תחושת שליחות ומחויבות למדינה ולחברה הישראלית".

לדברי עו"ד גורדון בהתאם להתפתחויות בזמן הקרוב מול המדינה, "יוחלט אם נידרש כבר להכריז בפועל על סכסוך העבודה ולהיערך לנקיטת צעדים ארגוניים".

בתוך כך, יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, הודיעה גם היא על כוונת הארגון להודיע על סכסוך עבודה "לשם התגוננות מפני ההשלכות של צעדי החקיקה". בהודעתה ציינה עו"ד קורין כי צעדי המנהל שנמצאים כעת על השלחן מקודמים ללא כל הידברות מוקדמת עם הארגון. יו"ר ארגון הפרקליטים טענה כי, "הצעדים הללו, ככל שיושלמו, יפגעו בוודאות ובאופן חמור בתנאי העבודה והשירות של פרקליטי המדינה, בביטחונם התעסקותי וביחסים הקיבוציים מול המדינה".

קורין הוסיפה: "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות, לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות. לדבריה, "תפקיד הפרקליטים הוא להגן ולייצג את עמדת המדינה בערכאות השונות והצעדים האלו ימנעו מהפרקליטים את היכולת להגן על האינטרסים החשובים של המדינה או אפילו להשמיע עמדתם".

יריב לוין עמית אייסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד