כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עומד לצד הסעודים

פומפאו בספרו החדש על רצח ח'אשוקג'י: "היה עיתונאי כמו שאני עיתונאי"

שר החוץ לשעבר בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ טוען שהתקשורת האמריקאית תיארה את בעל הטור ב'וושינגטון פוסט' שנרצח בטורקיה כ"ערבי סעודי נעים הליכות". במקום זאת, טוען פומפאו, ח'אשוקג'י היה "פעיל שתמך בצד המפסיד". ארוסתו של ח'אשוקג'י: "שיסתום את הפה"

פומפאו בספרו החדש על רצח ח'אשוקג'י: "היה עיתונאי כמו שאני עיתונאי"
קמפיין בעד ג'אמל חאשוקג'י צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ האמריקני לשעבר, מייק פומפאו, דחה את הכעס שנבע מרצח ג'מאל חאשוקג'י כ"זעם מזויף", והטיל ספק אם בעל הטור ב'וושינגטון פוסט' היה עיתונאי אמיתי. בספרו החדש כותב פומפאו כי חאשוקג'י שנהרג על ידי סוכנים סעודים באיסטנבול ב-2018 - לא היה "ערבי סעודי נעים הליכות שהיה קדוש בשל ביקורת אמיצה על משפחת המלוכה הסעודית". במקום זאת, טוען פומפאו, הוא היה "פעיל שתמך בצד המפסיד".

אלמנתו של ח'אשוקג'י אמרה לרשת NBC שפומפאו צריך "לסתום את הפה". ח'אשוקג'י היה מבקר גלוי של המשטר בריאד, הוא בותר למוות במסור עצמות כשהלך לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר 2018. שרידיו לא נמצאו .

המודיעין האמריקני קבע כי הרצח אושר על ידי נסיך הכתר הסעודי. אבל מוחמד בן סלמאן, שהיה מקורב לג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של דונלד טראמפ יצא מזה די בקלות, לאחר חוסר הנכונות של ממשל טראמפ לגנות את הרצח, דבר שעורר ביקורת רבה ברחבי העולם.

בספר הזיכרונות שלו, פומפאו מציג את תיאורו על פרשת חאשוקג'י, ואמר כי מערכת היחסים של ממשל טראמפ עם סעודיה "הפכה את התקשורת למטורפת יותר מאשר טבעוני בבית מטבחיים". הוא מכנה את הריגתו של חאשוקג'י "טבח שערורייתי, בלתי מתקבל על הדעת, מחריד ובזוי, מרושע, אכזרי וכמובן בלתי חוקי".

אבל, הוא כותב, ההרג "לא היה מפתיע, לא אותי, בכל מקרה. ראיתי מספיק את המזרח התיכון כדי לדעת שסוג כזה של אכזריות שגרתי מדי בחלק הזה של העולם".

פומפאו התלונן על "זעם מזוייף מתודלק על ידי התקשורת". "עיתונאים", הוא כתב, "הקשו על הסיפור בצורה קשה במיוחד מכיוון שהוא היה 'עיתונאי'. "להבהיר, ג'אמל חאשוקג'י היה עיתונאי כמו שאני ואישי ציבור רבים אחרים הם עיתונאים. לפעמים אנחנו מפרסמים את הכתיבה שלנו, אבל אנחנו עושים גם דברים אחרים. התקשורת הפכה את חאשוקג'י לערבי סעודי נעים הליכות שהפך לקדוש מעונה בגלל ביקורת אמיצה על משפחת המלוכה הסעודית באמצעות מאמרי הדעה שלו בוושינגטון פוסט, למען האמת, הוא היה פעיל שתמך בקבוצה המפסידה במאבק האחרון על כס המלכות, והיה לא מרוצה מהגלות".

פומפאו האשים את חאשוקג'י ב"חברות עם האחים המוסלמים התומכים בטרור" ואומר שהוא הביע צער על מותו של הטרוריסט אוסאמה בן לאדן, אזרח סעודי. "לא הגיע לו למות", כותב פומפאו, "אבל אנחנו צריכים להיות ברורים מי הוא היה".

ארה''ב סעודיה טורקיה מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד