כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אפקט המלחמה

הרוסים נאלצים להשתמש ב"טלפונים כשרים"

סגן יו"ר ועדת הדומא הממלכתית למדיניות כלכלית ברוסיה, הודיע כי הרוסים נאלצים להשתמש בסמארטפונים "לא חכמים" ישנים מאוד עקב פלישת פוטין, לאחר שניסיונות לייצר סמארטפונים משלהם כשלו. המכשירים הללו יצאו לשוק לראשונה בשנת 1999, לפני 24 שנים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

רוסים נאלצים להשתמש בטלפונים ניידים שלא נעשה בהם שימוש במשך 20 שנה, מכיוון שניסיונות לייצר סמארטפונים ומערכות הפעלה נכשלו כישלון חרוץ, כך טענו גורמים רשמיים.

ברגע שכוחות רוסים דרכו באוקראינה לפני כמעט שנה, ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל משכו כמעט את כל השירותים שלהן מהמדינה. פלאפונים שכבר נרכשו ומתפקדים שם ימשיכו לעבוד, כל השירותים המחוברים ועדכוני התוכנה נותקו או בוטלו.

פקידים ברוסיה נכנסו לפאניקה וגאוני טכנולוגיה במדינה ניסו לייצר מערכות הפעלה ופלאפונים משלהם, וכעת הם מדווחים שהניסיונות השתבשו.

לפי הדיווח של אתר פרו-פוטין, ותומך נלהב של הקרמלין, אזרחים רוסים משתמשים כעת בטלפונים ישנים כמו Nokia 3210s וכו' שעובדים ללא מערכת הפעלה אמיתית, המכשירים הללו יצאו לשוק לראשונה בשנת 1999, לפני 24 שנים.

אישור לכך הגיע מסגן יו"ר ועדת הדומא הממלכתית למדיניות כלכלית ארטם קריאנוב. הוא אמר: "הניסיונות שלנו ליצור מערכות הפעלה, בלשון המעטה, אינם מעודדים. היה לנו מכשיר הייצור שלו התברר כלא משתלם, גם הסמארטפון Rostec לא כבש את לבם של הרוסים, אין לנו מכשירים חכמים".

הרמן קלימנקו, יו"ר מועצת המנהלים של הקרן לפיתוח כלכלה דיגיטלית הסכים עם הדברים. הוא אמר: "פורמלית, אנחנו כבר יכולים לומר שהרוסים הולכים עם פלאפונים טיפשים. המצב כעת כמעט זהה לזה של שנות ה-90".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פלאפון פלאפון לא כשר סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד