י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלתי נתפס

הדוח חושף: כמה זמן ממתינים לדרכון בישראל

לפי דוח של מכון המחקר והמידע של הכנסת זמני ההמתנה לקבלת דרכון ארוכים בצורה מוגזמת. במחוז מרכז זמן ההמתנה עשוי להגיע לחצי שנה | זינוק של 30 אחוז בבקשות מאז 2022 אחרי החזרה לשגרה מהקורונה

הדוח חושף: כמה זמן ממתינים לדרכון בישראל
דרכון ישראלי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות דרישתו של יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר לקיים תכנית חירום לפתירת משבר הדרכונים מרכז המחקר של הכנסת פרסם דוח בנושא, שחושף את היקף המחדל. לפי נתוני הדוח, שפורסמו ב'כאן 11', זמן ההמתנה של ישראלים ממרחב מרכז לקבלת דרכון היה הארוך ביותר - ועמד על חצי שנה בממוצע.

לפי הדוח, במהלך שנה 2022, אחרי החזרה לשגרה מהגבלות הקורונה, חל זינוק של כ-30% במספר הבקשות להנפקת דרכון, שעמד על כ-1.5 מיליון. כרבע מיליון מהן היו בקשות לדרכונים זמניים.

עוד עלה מהדוח כי המסלול המיוחד להנפקת דרכונים שיצרה שרת הפנים לשעבר איילת שקד כדי לפתור את העומסים רק יצר עומסים כבדים יותר. בנוסף נמצא כי היקף ההנפקות ירד בחצי עם ביטול תגבור כוח האדם במפעלים בנובמבר 2022, ביטול שבוצע למרות העומסים.

יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת יעקב אשר אמר ל'כאן חדשות' על נתוני הדוח: "הוועדה קיימה לפני שבועיים דיון מעמיק בסוגיית משבר התורים להנפקת הדרכונים וגובה האגרות. כשהוועדה מעלה מספר הצעות לייעול וקבעה דיון מעקב אליו ביקשנו לקבל תכנית סדורה לטיפול במשבר. שר הפנים דאז הרב אריה דרעי נרתם לסוגיה בכל הכוח והורה למנכ"ל המשרד לגבש במהירות תכנית חירום, הטיוטה הוצגה לי וייעשו בה השלמות נוספות בטרם תוצג לוועדה בדיון המעקב שיתקיים בעזרת השם בשבוע הבא".

לפי הדוח של הכנסת, זמן ההמתנה לקבלת דרכון במחוז מרכז עומד על חצי שנה, במחוז תל אביב 165 ימים, במרחב דרום 153 ימים, במרחב חיפה 142 ימים ובמרחב צפון 132 ימים.

זמן המתנה זמני המתנה דרכונים הנפקת דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד