כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתניהו הבטיח להורים

הבטחת הבחירות המרכזית של הליכוד תישאר בחוץ?

נתניהו פרסם במהלך מערכת הבחירות סרטונים מגניבים עם הורים שבהם הוא מבטיח להם חינוך חינם עד גיל 3. אולם יתכן שלבסוף ההבטחה לא תמומש בתקציב המדינה לשנתיים הקרובות היות ומדובר בתכנית יקרה מאוד | בלשכת ראה"מ מציינים כי התכנית תיכנס לתקציב ותיושם

הבטחת הבחירות המרכזית של הליכוד תישאר בחוץ?
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הבטחת הבחירות המרכזית של 'הליכוד' יתכן ותישאר מחוץ לתקציב המדינה של השנתיים הקרובות. מדובר בהבטחה האישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחינוך חינם לילדים בגיל 0-3 בקמפיין רשת מהדהד שגם לווה בסרטונים עם הורים צעירים. כך מדווחת הכתבת הכלכלית ליאל קייזר בערוץ 'כאן 11'.

גורמים כלכליים בכירים מעריכים כי הסיכומים בין ראש הממשלה לשר האוצר אמש ביחס לתקציב המדינה הורידו מהפרק את הבטחת הבחירות לחינוך חינם לגיל הרך. לדבריהם הבטחת הבחירות היקרה ביותר היא חינוך חינם לילדים בני 0-3 בעלות של כ-20 מיליארד ש"ח בשנה, ולכן הסיכום על "גידור ההסכמים הקואליציוניים" ימנע את יישומה. עם זאת, ייתכן שנתניהו וסמוטריץ' יינקטו בצעד מינורי ויאמרו שמדובר בהתחלה של יישום ההבטחה.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה כי "בניגוד לדיווח, התחלת יישום חינוך חינם מגיל 0 עד 3 תיכנס לתקציב הקרוב והדבר כבר נידון בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר סמוטריץ'".

סמוטריץ ונתניהו | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

לאחר הפגישה יצאה הודעה לפיה השניים סיכמו על עקרונות תקציב המדינה לשנים 2023-2024. מראש הממשלה נתניהו ומשר האוצר סמוטריץ' נמסר: "בקרוב מאד, נביא לאזרחי ישראל תקציב וחוק הסדרים אחראיים, מוטי צמיחה ותשתיות, שיגעו בכל שכבות האוכלוסייה, יסייעו במאבק ביוקר המחייה ויצעידו את המשק הישראלי ומדינת ישראל קדימה. אל מול ההפחדות של האופוזיציה ופועלה חסר האחריות שנועדו לפגוע בעוצמתה הכלכלית של מדינת ישראל, הקואליציה מגובשת ואחראית ותעבוד יחד למען אזרחי ישראל. עוצמתה של מדינת ישראל נמדדת גם בעוצמת כלכלתה האיתנה ואנחנו נדאג בעזרת השם שתישאר כזאת".

מוקדם יותר אתמול (שלישי) נפגש ראש הממשלה נתניהו עם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, על רקע החשש כי הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין תוביל לירידה בדירוג האשראי של מדינת ישראל. אתמול התפטר אחד מחברי הוועדה המוניטרית של הבנק כדי שיכול להשתתף בפעולות המחאה נגד התנהלות הממשלה והביע חשש כי השינויים במערכת המשפט יגרמו נזק לכלכלת ישראל לשנים קדימה.

חינוך ילדים חינוך חינם בנימין נתניהו תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד