ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הטיסות במטוסים חכורים יימשכו

מסתמן: עיכוב נוסף בהפעלת מטוס "כנף ציון"

בשל הצורך בהשלמת ההכנות המבצעיות: הפעלת מטוס ראשי המדינה, "כנף ציון", צפויה להתעכב בעוד מספר חודשים. גם תהליך הכשרת הטייסים ישפיע על העיכוב

 מסתמן: עיכוב נוסף בהפעלת מטוס "כנף ציון"
מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

הפעלת מטוס ראשי המדינה, "כנף ציון", צפויה להתעכב בעוד מספר חודשים, בשל הצורך בהשלמת ההכנות המבצעיות, הלוגיסטיות והמערכתיות הנדרשות לכך, כך פרסם הכתב המדיני של 'ישראל היום', אריאל כהנא. משמעות העיכוב היא שהנשיא הרצוג ורה"מ נתניהו יטוסו במטוסים חכורים בביקורים המדיניים הקרובים. 

משרד ראש הממשלה פרסם אתמול (שני) מכרז ראשון עבור מנהל מערך מטוס ראשי המדינה. בעל תפקיד זה אמור להקים את המנהלת שתהיה אחראית על כלל ההיבטים של הפעלת המטוס, למעט ההטסה עצמה והתחזוקה הטכנית. המנהלת תהיה אחראית בטיסות ראש הממשלה והנשיא על תיאום הפעילות מול כלל הגופים המעורבים. הכוונה לקשרים ותיאומים עם משרד הביטחון, חיל האוויר, רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה, שב"כ, אגף ביקורים ואגף ביטחון במשרד ראש הממשלה ועוד.

ההפעלה המבצעית של "כנף ציון" תתחיל רק לאחר שיגויסו כל בעלי התפקידים למערך וייקבעו הנהלים וההסדרים להוצאת הטיסות לפועל. על פי ההערכות התהליך יימשך מספר חודשים. המשמעות היא שהנשיא הרצוג וראש הממשלה נתניהו יערכו את הנסיעות המדיניות הקרובות במטוסים חכורים מאל על.

עוד קושי משמעותי בהפעלת המטוס הוא בגיוס והכשרה של צוותי אוויר לדגם בואינג 767, שכן כבר כמספר שנים סוג ישן זה של מטוסים איננו פעיל בישראל. מי שאמור לבצע את התהליך הוא חיל האוויר שיהיה אחראי על ההטסה עצמה, והתהליך הזה גם צפוי לקחת מספר חודשים. יצוין כי, המטוס עצמו כשיר מבחינה מבצעית לטוס עם נוסעים.

כנף ציון בנימין נתניהו יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד