י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אפקט המלחמה

הפנטגון יגדיל את ייצור הארטילריה עבור אוקראינה

ייצור פגזי 155 מילימטר הדרושים מאוד לאוקראינה יגיע ל-90,000 בחודש בעוד עד עתה קצב הייצור עמד על 14,400 לחודש. הצורך לספק פגזים לכוחות המזוינים של אוקראינה גרם לפנטגון לשלש את יעדי הייצור בספטמבר, ואז להכפיל אותם שוב בינואר

הפנטגון יגדיל את ייצור הארטילריה עבור אוקראינה
ארטילריה אוקראינית צילום: Pixabay

הפנטגון מגביר דרמתית את ייצור פגזי הארטילריה שלו ב-500 אחוז בתוך שנתיים, לרמות שלא נראו מאז מלחמת קוריאה (בשנות ה-50), וצורך כך הוא משקיע מיליארדי דולרים כדי להתגבר על המחסור שנגרם כתוצאה מהמלחמה באוקראינה, ולמלא מאגרים למלחמות עתידיות.

המאמץ יכלול הרחבת מפעלים והבאת יצרנים חדשים. זהו חלק מ"מאמץ המודרניזציה האגרסיבי ביותר מזה כמעט 40 שנה" עבור הבסיס התעשייתי הביטחוני בארה"ב, כך על פי דו"ח של הצבא האמריקאי כפי שדווח ב'ניו יורק טיימס'.

ההשקעה החדשה בייצור ארטילריה היא בחלקה ויתור למציאות: בעוד הפנטגון התמקד בלחימה במלחמות עם מספר קטן של כלי נשק מונחים מדויקים יותר, אוקראינה מסתמכת במידה רבה על הוביצרים פשוטים שיורים פגזים לא מונחים בלי הפסקה.

לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר אשתקד, הייצור של צבא ארה"ב של 14,400 פגזים לא מונחי לייזר בחודש הספיק לצבא האמריקאי. אבל הצורך לספק פגזים לכוחות המזוינים של אוקראינה גרם לפנטגון לשלש את יעדי הייצור בספטמבר, ואז להכפיל אותם שוב בינואר, כך שהם יוכלו בסופו של דבר לייצר 90,000 פגזים או יותר בחודש.

פגזי ארטילריה לא מונחים הפכו לאבן הפינה של המלחמה בת 11 חודשים, כאשר חיילים אוקראינים ורוסים כאחד יורים אלפי פגזים זה על זה מדי יום, לאורך קו חזית באורך של יותר מ-1000 קילומטרים. ככל הנראה כלי נשק אלו אחראים לאחוז הגדול ביותר של קורבנות המלחמה, אשר פקידים אמריקאים העריכו בלמעלה מ-100,000 לכל צד.

ירי ארטילרי ארה"ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד